こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

I Love You / The Pipettes 和訳

少女漫画みたいな世界観にきゅんとする、ザ・ピペッツ。

ドジっ子と優しい彼氏、定番の構図だけどそこがいいのよね~。

There used to be a lot of things that I didn't know

私には知らないことがたくさんあった

And although they still exist I try not to let them show

まだまだあるけれど、悟られないようにしてる

But I think that now you've seen me for my true colours

でもあなたはもう本当の私がわかっているみたい

I'm sure you recognise I'm more stupid than the others

私が他の人より馬鹿だって気付いているわよね

 

But I love you

でも愛してる

And I will love you

これからもずっと

'Till the day I die there will never be a time when we have to say good-bye

私が死ぬまで、私たちがさよならを言わなきゃいけないときなんてきっと来ないわ

 

I've seen you try to laugh at all of my bad jokes

いつも私の笑えない冗談に笑おうとしてくれた

And I've cooked you seven meals six of them one on which you've choked

7回ごはんをつくったら6回は喉をつまらせてたわね

But it has taken me a while to get used to this new feeling

この初めての気持ちになかなか慣れなかった

When I woke up with a smile

微笑みながら目が覚めると

Oh, I nearly started screaming that I love you

あなたのことが大好きだって叫びだしそうになるのよ

 

I love you

愛してる

And I will love you

これからもずっと

'Till the day I die there will never be a time when we have to say good-bye

私が死ぬまで、私たちがさよならを言わなきゃいけないときなんてきっと来ないわ

 

Because I love you

あなたを愛してるから

And I will love you

これからもずっと

'Till the day I die there will never be a time when we have to say good-bye

私が死ぬまで、私たちがさよならを言わなきゃいけないときなんてきっと来ないわ

Because I love you

あなたのことを愛しているから

 

メモ

 

true colors

「本当の姿」

シンディ・ローパーの曲で有名なやつ。

 

meal

「(1回の)食事」

ひとつひとつの料理ではなく、一度に摂るごはんのセットのことを言うそうです。

 

choke

「むせる」「詰まらせる」

 

f:id:ohayo_negishisen:20211103115655j:plain