こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Gamble / BUSINESS. 和訳

鼻詰まってる?

I miss the morning today

今朝は寝過ごしてしまった

I won't see it tomorrow

明日は見られないだろう

'Cause I've been up hella late

かなり遅くまで起きていたから

Running on time I borrowed

僕は時間を無駄にしている

 

There's not really much I can say

僕に言えることは特にない

When the world is so hollow

世界がどんなに空虚でも

But if you're moving away

だけど君が進むときは

I promise that I will follow

ついていくと約束しよう

 

If your love is a gamble

君の愛がギャンブルなら

Baby, let me roll my die

僕にサイコロを振らせてくれないか

I've been dancing down corridor tonight

今夜は廊下で踊り明かしていた

If your love is a gamble

君の愛がギャンブルなら

Baby, let me roll my die

僕にサイコロを振らせてくれないか

I've been looking for you all my life

今までずっと君を探していたんだ

 

You're just looking for a happy ending

君はハッピーエンドを探している

I'm just looking for love

僕は愛を探している

I can see it in the shots you're sending

君が送る写真を見ればわかる

That I could be the one

僕は君のハッピーエンドになれたと

 

On the pages where my thoughts all ending

あるページで思考が止まると

When I'm sent to the stage

僕はステージに立つ

Where I'm singing songs about nothing

意味のない歌を歌う場所

Shit, I made a mistake

くそ、間違えた

 

If your love is a gamble

君の愛がギャンブルなら

Baby, let me roll my die

僕にサイコロを振らせてくれないか

I've been dancing down corridor tonight

今夜は廊下で踊り明かしていた

If your love is a gamble

君の愛がギャンブルなら

Baby, let me roll my die

僕にサイコロを振らせてくれないか

I've been looking for you all my life

今までずっと君を探していたんだ

 

Within my house, it's only November

家の中はまだ11月

These are the times we're supposed to remember

僕らが忘れずにいる時間のまま

Starting here and we're talking 'bout the weather

ここで始まるんだ、天気の話をして

And now I swear, it can only get better

誓うよ、これから悪くなることはないと

 

Thought I was clever, black shoes with the leather

自分は賢いと思っていた、レザーの黒い靴を履いて

Least I know, it can only get better

僕にわかるのはこれから悪くはならないということさ

Lest I was light, light as a feather

羽根のように軽い人間にはなりたくなかった

But this morning, I can't remember

なのに朝起きたら、何も思い出せないんだ

 

If your love is a gamble

君の愛がギャンブルなら

Baby, let me roll my die

僕にサイコロを振らせてくれないか

I've been dancing down corridor tonight

今夜は廊下で踊り明かしていた

If your love is a gamble

君の愛がギャンブルなら

Baby, let me roll my die

僕にサイコロを振らせてくれないか

I've been looking for you all my life

今までずっと君を探していたんだ

 

メモ

hella

スラングで「すごく」「とても」

 

borrowed time

「天から与えられた時間」「わずかな時間」

 

die

単数形の「サイコロ」diceは複数形。

 

lest

「○○しないように」「○○するといけない」