こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

I Wanted To Change The World But The World Changed Me / POP ETC

私も若い頃は周りの大人たちを見てこんな風にはなるまいと思ってたけど、そんなとがった気持ちは社会に揉まれる中で忘れてしまったわ。

Some song came on, it took me back to when I was young

聞くと若い頃に戻れる歌がある

The future looked so bright

あの頃未来は明るく見えた

Didn't know that I'd become like you

あなたのようになるなんて思いもしなかった

 

Now every day just rolls on by like it's the same

今は毎日が同じように過ぎていく

When did this life transform into a pointless game?

この人生はいつ無意味なゲームに変わってしまったのだろう

I couldn't keep up, now I keep my head down

もう終わりにしたい、今の僕は物陰に隠れている

Cause they all pegged me in this broken old town

あの人達が僕をこの古く崩壊した町に食い止めたからだ

 

I used to be chasing after something

僕はいつも何かを追いかけていた

But now I just shuffle my feet

でも今は足をゆすっているだけだ

I wanted to change the world

僕は世界を変えたかった

But the world, it changed me

でもこの世界が僕を変えたんだ

 

If I can rake it through this week I know I'll be fine

一週間の間にそれを探すことができたらましな気分になれると思う

That became my motto somewhere along the line for you

君と出会う途中でそれは僕のモットーになった

 

I couldn't keep up, now I keep my head down

もう終わりにしたい、今の僕は物陰に隠れている

Cause they all pegged me in this broken old town

あの人達が僕をこの古く崩壊した町に食い止めたからだ

 

I used to be chasing after something

僕はいつも何かを追いかけていた

But now I just shuffle my feet

でも今は足をゆすっているだけだ

I wanted to change the world

僕は世界を変えたかった

But the world, it changed me

でもこの世界が僕を変えたんだ

 

Some song came on, it took me back to when I was young

聞くと若い頃に戻れる歌がある

The future looked so bright

あの頃未来は明るく見えた

Didn't know that I'd become like you

あなたのようになるなんて思いもしなかった

 

I used to be chasing after something

僕はいつも何かを追いかけていた

But now I just shuffle my feet

でも今は足をゆすっているだけだ

I wanted to change the world

僕は世界を変えたかった

But the world, it changed me

でもこの世界が僕を変えたんだ

 

メモ

roll on

「転がる」「過ぎ去る」

 

keep one's head down

「身を潜めている」「自重する」

 

peg

「釘でとめる」「固定する」「認める」

 

shuffle one's feet

「貧乏ゆすりする」

 

rake

「熊手」「熊手で掃く」「くまなく探す、見渡す」

 

somewhere along the line

「いつの間にか」「どこか途中で」