こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Beautiful Mistakes feat. Megan Thee Stallion / Maroon 5 和訳

マルーンさんは新譜出す度最高が更新されていくなあ。

It's beautiful, it's bittersweet

美しくほろ苦い

You're like a broken home to me

君は僕にとって壊れた家のよう

I take a shot of memories

写真に思い出を収めると

And black out like an empty street

街から人が消えるように目の前が暗くなる

I fill my days with the way you walk

僕の毎日は歩く君の姿で溢れ

And fill my nights with broken dreams

夜は壊れた夢に満ちている

I make up lies inside my head

頭の中で嘘を作り上げている

Like one day, you'll come back to me

いつか君は僕の元に戻ってくると

 

Now I'm not holdin' on

もうやめよう

I'm just depressed that you're gone

僕は君がいなくなったことに落ち込んでいるだけ

Not holdin' on

やめよう

 

Beautiful mistakes

美しい過ち

I make inside my head

想像する

She's naked in my bed

僕のベッドに裸で横たわる彼女を

And now we lie awake

そして僕らは横になったまま目を覚まし

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを犯すんだ

I wouldn't take 'em back

取り戻せない

I'm in love with the past

僕は過去に恋をしている

And now we lie awake

そして僕らは横になったまま目を覚まし

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを犯すんだ

 

In my head

頭の中で

In my bed

ベッドの中で

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを

 

It's pitiful, I can't believe

哀れだ、なんてことだろう

How every day gets worse for me

日を重ねるごとに悪くなる

I take a break, I cut you off

少し休んで、君を忘れよう

To keep myself from lookin' soft

その優しい目に見られないよう

I fill my nights with the way you was

僕の夜は昔の君の姿に溢れ

And still wake up with broken dreams

壊れた夢の中で眠れずにいる

I make these lies inside my head

頭の中でこんな嘘を作り上げている

Feel like they're my reality

それが現実だと思えるように

 

Now I'm not holdin' on

もうやめよう

I'm just depressed that you're gone

僕は君がいなくなったことに落ち込んでいるだけ

Not holdin' on

やめよう

 

Beautiful mistakes

美しい過ち

I make inside my head

想像する

She's naked in my bed

僕のベッドに裸で横たわる彼女を

And now we lie awake

そして僕らは横になったまま目を覚まし

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを犯すんだ

I wouldn't take 'em back

取り戻せない

I'm in love with the past

僕は過去に恋をしている

And now we lie awake

そして僕らは横になったまま目を覚まし

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを犯すんだ

 

In my head

頭の中で

In my bed

ベッドの中で

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを

 

You did me wrong 'cause I let you

あなたは私を誤解していた、私がそうさせたから

Usually, I like my situations beneficial

いつも私が有利な状況がいい

Doin' something different, got me lookin' stupid (Damn)

いつもと違うことをするとヘマをするから(ああもう)

The only way I'm comin' back to you is if you dreaming

私があなたの元へ帰るならそれはあなたの夢の中でだけ

Lucid, prove it, if you made a promise then keep it

簡単でしょ、証明して、約束するならちゃんと守って

Why you wanna lie and then get mad?

どうしてあなたは嘘をつきたがるの、その挙句変になるの

I don't believe it (Boy, bye)

騙されないわ(さようなら)

But really, I was doin' just fine without ya

実際、あなたと別れてからいい感じなの

Lookin' fine, sippin' wine, dancin' on club couches

私は元気、ワインを飲んで、クラブのソファで踊って

Baby, why you wanna lose me like you don't need me?

ねえ、どうして私なんて要らないみたいに遠ざけるの 

Like I don't block you and you still try to reach me

私があなたをブロックしているように

それでもあなたは私に連絡を取ろうとするけど

How you figure out how to call me from the TV?

テレビから電話しようなんてよく思いつくわね

You runnin' outta chances and this time I mean it

あなたはついにチャンスを使い果たしたのよ、本当に

 

Yeah, bet you miss my love, all in your bed

恋しいんでしょう、ベッドで私と愛し合ったことが

Now you're stressin' out, pulling you hair

イライラして取り乱すあなた

Smelling your pillows and wishin' I was there

枕の香りを嗅ぐと、私がそこにいることを願って

Slidin' down the shower wall, lookin' sad

悲しそうにシャワーの壁に背中をついてうずくまる

I know it's hard to let go, I'm the best

忘れるのは難しいでしょうね、私は最高だから

Best you ever had and best you gon' get

あなたにとって今までもこれからも

And if we break up, I don't wanna be friends

あなたと別れたら、友達にはなりたくない

You're toxic

あなたは毒だから

 

Beautiful mistakes

美しい過ち

I make inside my head

想像する

She's naked in my bed

僕のベッドに裸で横たわる彼女を

And now we lie awake

そして僕らは横になったまま目を覚まし

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを犯すんだ

I wouldn't take 'em back

取り戻せない

I'm in love with the past

僕は過去に恋をしている

And now we lie awake

そして僕らは横になったまま目を覚まし

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを犯すんだ

 

In my head

頭の中で

In my bed

ベッドの中で

Makin' beautiful mistakes

美しい過ちを

 

メモ

soft look

「優しい表情」

 

you do me wrong

「あなたは私を誤解している」

 

lucid

「わかりやすい」「明るい」「澄んだ」

 

How you figure out how to call me from the TV?

DirecTVというテレビチャンネルがアメリカにはあるらしく、それはSkypeみたいにテレビ電話ができるようです。

 

stress out

「疲れ切っている」「イライラしている」

 

pull one's hair out

「頭をかきむしる」「取り乱す」