こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Shoes / Layzi 和訳

繊細さん、いらっしゃい。

Somethings feel wrong

何か嫌な感じがする

I don't know what it is but it's keeping me up all night long

それが何かはわからないけど、そのせいで夜眠れないの

 

Maybe if I wasn't crying all the time

たぶん、私が泣いてばかりいなければ

I'd have my head on my shoulders like everybody else does

誰かの肩に寄りかからずにいられたのに、普通の人みたいに

Like everybody else does

普通の人みたいに

 

You say I'm always trying too hard

私はいつも頑張りすぎなのだとあなたは言う

Losing my focus so worried what everyone else does

普通の人はどうするか気にし過ぎて自分の気持ちがわからなくなってるって

Is that what everybody else does?

それってみんなしてることじゃないの

 

I'm pretty sure if you were in my shoes

あなたが私の靴を履いたらきっと

You'd get sick of all this walking too

歩くのがつらくなるはず

I just wanna give my all to you

私はあなたにすべてを捧げたいだけ

But I'm so tired

でも疲れてしまったわ

 

Maybe I'm wrong

たぶん私は間違ってる

And I've made it all up

全部私の思い込み

Wasted all my time

時間を無駄にしたの

Now these fleeting feelings in my mind are gone

心の中を行きかう感情が消えていく

 

Maybe if I wasn't so hard to please

たぶん、誰かに頼ることができたなら

I wouldn't feel so disappointed over little things

些細なことで落ち込まないでいられたのかも

Is that how everybody else is

みんなそうなのかな

 

I'm pretty sure if you were in my shoes

あなたが私の靴を履いたらきっと

You'd get sick of all this walking too

歩くのがつらくなるはず

I just wanna give my all to you

私はあなたにすべてを捧げたいだけ

But I'm so tired

でも疲れてしまったわ

 

I'm so tired

疲れたわ

 

メモ

fleet

「早く動く」