こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

This Town Ain't Big Enough for Both of Us / Sparks 和訳

超にわかだけどスパークスドキュメンタリー映画とアネット、観たかったな。

Zoo time is she and you time

動物園にいるときは君と彼女二人の時間

The mammals are your favourite type, and you want her tonight

君が好きなのは哺乳類、今夜彼女をものにしたいと望んでる

Heartbeat, increasing heartbeat

胸のドキドキが止まらない

You hear the thunder of stampeding rhinos, elephants and tacky tigers

暴走するサイに象に、小汚い虎達の轟音が聞こえるようだ

 

This town ain't big enough for the both of us

この町は僕らには狭すぎる

And it ain't me who's gonna leave

そして、出ていくのは僕じゃない

 

Flying, domestic flying

飛んでいこう、国内線に乗って

And when the stewardess is near do not show any fear

スチュワーデスは怖がる様子もなく近づいてくる

Heartbeat, increasing heartbeat

胸のドキドキが止まらない

You are a khaki-coloured bombardier, it's hiroshima that you're nearing

君はカーキ色の服を着た爆撃手、広島はもうそこだ

 

This town ain't big enough for the both of us

この町は僕らには狭すぎる

And it ain't me who's gonna leave

そして、出ていくのは僕じゃない

 

Daily, except for Sunday

毎日、日曜日以外は

You dawdle in to the cafe where you meet her each day

いつも彼女と会うカフェでダラダラと過ごす

Heartbeat, increasing heartbeat

胸のドキドキが止まらない

As 20 cannibals have hold of you, they need their protein just like you do

君を捕まえた20人のカニバルたちも、君と同様プロテインが必要なのさ

 

This town ain't big enough for the both of us

この町は僕らには狭すぎる

And it ain't me who's gonna leave

そして、出ていくのは僕じゃない

 

Shower, another shower

シャワーをもう一度浴びて

You got to look your best for her and be clean everywhere

彼女のためにベストな自分でいたいから全身くまなく綺麗にする君

Heartbeat, increasing heartbeat

胸のドキドキが止まらない

The rain is pouring on the foreign town, the bullets cannot cut you down

知らない町に雨が降り注ぐ、弾丸を浴びても君が倒れることはない

 

This town ain't big enough for the both of us

この町は僕らには狭すぎる

And it ain't me who's gonna leave

そして、出ていくのは僕じゃない

 

Census, the latest census

最近の国勢調査では

There'll be more girls who live in town though not enough to go 'round

この町に住む女の子は増えたらしいが、周りにはそんなにいない

Heartbeat, increasing heartbeat

胸のドキドキが止まらない

You know that this town isn't big enough, not big enough for both of us

君もわかっているとおり、この町は僕らには狭すぎる

This town isn't big enough, not big enough for both of us

この町は僕らには狭すぎるんだ

I ain't gonna leave

僕は出ていかないよ

 

メモ

mammal

「哺乳類」

 

stampede

「(動物の群れが)暴走する」「(群衆が)押し寄せる」

 

tacky

「悪趣味な」「みすぼらしい」

 

bombardier

「爆撃手」

 

dawdle

「(時間を)無駄に過ごす」「あてもなくうろうろする」

 

cannibal

「人喰いの」「共食い」

 

cut someone down

「打ちのめす」「こき下ろす」

 

census

国勢調査