こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

I Love Your Smile / Shanice 和訳

子供の頃、車のCMでこの曲が流れてたの今も覚えてるなあ。

Sitting in my class

教室に座って

Just drifting away

ただぼんやりしてる

Staring into the windows of the world

世界の窓を見つめながら

I can't hear the teacher

先生の声も聞こえない

His books don't call me at all

教科書なんてどうでもいい

I don't see the bad boys trying to catch some play

不良の子たちがちょっかいをかけようとしても無視

 

'Cause I love your smile

だってあなたの笑顔が好きだから

I love your smile

あなたの笑顔が大好き

 

The clock at work says three

職場の時計は3時を指してる

And I wanna be free

自由になりたい

Free to scream, free to bathe

叫びたいし、お風呂に入りたい

Free to paint my toes all day

一日中つま先を塗っていたい

My boss is lame you know

上司はカッコ悪いし

And so is the pay

給料もそう

I'm gonna put that new black mini on my charge anyway

とりあえずあの新しい黒のミニドレスを買わないと

 

'Cause I love your smile

だってあなたの笑顔が好きだから

Hey, said I love your smile

ねえ、あなたの笑顔が好きなのよ

 

Time came and showed me your direction

時が過ぎ、あなたへの道が拓かれた

Now I know I'll never ever go back

後戻りなんて決してしないわ

Taught me that

言ったわよね

I can be a better girl

私はいい子になれるって

With the love you give

あなたの愛があれば

You rock my world

あなたは私の世界を揺るがす

You dig?

わかる?

 

I'm showin' the life that I'm living

これが私の日常

This is the life that I have and it's given to you

これが私の人生、あなたのために生きてる

Yeah and it's true

本当よ

La-dee-da, twinkly

きらきら輝いてる

Do you believe in a girl like me?

私みたいな子を信じる?

Shanice is the one for you to be with

シャニースこそあなたといるべき

But when I'm caught all alone

でも一人きりの時は

I start fessing

ぶつぶつとつぶやくの

It's from a state of depression

落ち込むとそうなるのよ

And the thunder clouds of doubt move in

疑念渦巻く雷雲がやってきて

I begin to wonder

考え始める

"Do you still love me?"

「私のこと、まだ愛してるかしら?」

But after that

でもその後は

My whole world is beautiful

私の世界は美しく輝く

 

Blow, Branford, blow

ブランフォード、さあ吹いて

 

Time came and showed me your direction

時が過ぎ、あなたへの道が拓かれた

Now I know I'll never ever go back

後戻りなんて決してしないわ

Taught me that

言ったわよね

I can be a better girl

私はいい子になれるって

With the love you give

あなたの愛があれば

You rock my world

あなたは私の世界を揺るがす

Smile, sike

笑ってみて、なんてね

 

Ooh, I love your smile (smile for me)

あなたの笑顔が大好き(笑って)

Yes I do boy

本当に

I love your smile

あなたの笑顔が大好き

I love your smile, baby

あなたの笑顔が大好きなの

 

I love your smile

あなたの笑顔が大好き

I really do

本当に

 

メモ

lame

「ちゃんと歩けない」「説得力がない」スラングで「時代遅れの」「ださい」

 

charge

「請求する」「クレジットで買う」

 

dig

「掘る」スラングで「わかる」「好き」

 

fessing

confessingの略。「告白する」「白状する」

 

Branford

曲中でサックスを吹いている人の名前。

 

sike

「なんてね」「冗談だよ」