こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Underdog / Kasabian 和訳

がんじがらめの不自由な世界に反旗を翻す、これぞロックの神髄よね。

Kill me if you dare

やれるものなら俺を殺ってみろ

Hold my head up everywhere

どこででも、俺は顔を上げて待っている

Keep myself right on this train

このレールの上で

I'm the underdog

俺は負け犬だ

Live my life on a lullaby

子守歌の中に生きている

Keep myself riding on this train

このレールの上で

 

Love in technicolor, sprayed out on walls

スプレーで壁に描かれたテクニカラーの愛

Well I've been pounding at the pavement

歩道の上で俺の心臓は早鐘を打っていた

'Till there's nothing at all

誰もいなくなるまで

I got my cloak and dagger

俺はコートを纏い、ナイフを持ち

In a bar room brawl

バーで派手に喧嘩した

See the local loves a fighter

この辺の人間はファイターが好きなんだ

Loves a winner to fall

勝者が負ける姿を見たいんだ

 

Feels like I'm lost in a moment

一瞬、気の迷いがあった

I'm always losing to win

俺はいつも勝利を求めて敗北してきた

Can't get away from the moment

その時からは逃れられない

Seems like it's time to begin

これが始まりのようだ

 

Kill me if you dare

やれるものなら俺を殺ってみろ

Hold my head up everywhere

どこででも、俺は顔を上げて待っている

Keep myself right on this train

このレールの上で

I'm the underdog

俺は負け犬だ

Live my life on a lullaby

子守歌の中に生きている

Keep myself riding on this train

このレールの上で

 

It don't matter

関係ない

I won't do what you say

お前が何と言おうが

You've got the money and the power

お前にどれだけ金と権力があろうと

I won't go your way

お前のようにはならない

I can't take for the people

誰かのために何かするなんてできない

They don't matter at all

そいつらは俺と関係ないから

And I'll be waiting in the shadows

俺は影の中で待ち続けるさ

'Till the day that you fall

お前が落ちていくその日まで

 

Feels like I'm lost in a moment

一瞬、気の迷いがあった

I'm always losing to win

俺はいつも勝利を求めて敗北してきた

Can't get away from the moment

その時からは逃れられない

Seems like it's time to begin

これが始まりのようだ

 

Kill me if you dare

やれるものなら俺を殺ってみろ

Hold my head up everywhere

どこででも、俺は顔を上げて待っている

Keep myself right on this train

このレールの上で

I'm the underdog

俺は負け犬だ

Live my life on a lullaby

子守歌の中に生きている

Keep myself riding on this train

このレールの上で

 

Tell me if you're down

降参するなら言ってくれ

Throw your weapons to the ground

武器を地面に放り投げて

Keep myself right on this train

このレールの上で

Paper on the wire

張りぼての列車に

Sold your soul for another one

お前の魂は別の誰かにくれてやれ

Keep myself riding on this train

このレールの上で

 

メモ

dare

「(思い切って)やってみる」

 

hold one's head up

「毅然と振舞う」「堂々とする」

 

underdog

「負け犬」「弱者」

 

cloak and dagger

「スパイもの、陰謀ものの(映画や小説)」外套と短剣の組み合わせが暗殺を想起させることから。

 

brawl

「乱闘」「激しい口論」