こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Heart and My Car / Summer Salt 和訳

この夏休みの過ごし方理想的過ぎる。。

I can't help remembering the day when you came

君がやってきた日のことを思い出さずにいられない

Home to stay, summer vacation

夏休み、うちに泊まりに来た君 

My Malibu always crusing right beside you

僕のマリブボードはいつも君の隣に浮かんでいた

Radio on you fell asleep in my arms

ラジオをつけると君は僕の腕の中で眠った

Well, I made one too many mistakes

でも、僕は一つ大きなミスをしてしまった

Always pretending that everything was okay

いつもすべてうまくいっているふりをしていたけど

My car had an overheated engine

僕の車のエンジンはオーバーヒートして

I wouldn't drive so you found someone else to take you driving

動かなくなり、

君は代わりに車に乗せてくれる人を見つけた

 

I lost my heart and my car

僕は心も車もなくしてしまったのさ

And on my lonely days have nothing left to lose

寂しい日々が残したものは何もない

Goodbye baby, you're driving me crazy

さようなら、君は僕をおかしくさせる

With the thought of someone else driving with you

君を車に乗せる誰かを想像させて

 

She was out of my little league

彼女は僕にとって高嶺の花だった

Catching the wind out the window in my passenger seat

助手席に乗って窓から吹く風にあたる君

I held her close as my words would mellow yellow

僕は甘酸っぱい言葉をかけ、彼女を引き寄せた

A couple years and we'd be happily together

数年後、僕らは幸せに暮らしていたはずだった

But I made one too many mistakes

でも、僕は一つ大きなミスをしてしまった

Always lazy waiting, another excuse

ダラダラと待ってばかり、ひとつ言い訳をすると

My car, it was one year past inspection

僕の車は点検してから一年経っていた

I couldn't drive so she found someone else to take her driving

運転できない僕を置いて、

彼女は代わりに車に乗せてくれる人を見つけたんだ

 

I lost my heart and my car

僕は心も車もなくしてしまったのさ

And on my lonely days have nothing left to lose

寂しい日々が残したものは何もない

Goodbye baby, you're driving me crazy

さようなら、君は僕をおかしくさせる

With the thought of someone else driving with you

君を車に乗せる誰かを想像させて

 

Let's grab a beer when we get older and

年を取ったらビールでも飲みに行こう

Laugh about all those days when we were younger

そして、若かりし日のことを笑い飛ばそうよ

When the world would spin us in any direction

どんな風に世界が僕らを揺さぶっても

You were holding my hand in my little silver Chevy of love

君は僕の小さな愛のシェビーで僕の手を握っているはずさ

My little silver Chevy of love

僕の小さな愛のシェビーで

 

メモ

Malibu

ロサンゼルスにある街の名前だけど、曲中のMalibuはおそらくマリブボード。マリブボードは細くて軽くスピードの出るサーフボードのこと。

 

out of my league

「手の届かぬもの」「高嶺の花」

野球のリーグに由来。メジャーリーグマイナーリーグのようにチームの強さによって大会が分かれるため、自分のリーグから外れる=自分の実力では届かない、という意味に。

 

mellow yellow

炭酸飲料の商品名。シトラス風味で甘酸っぱい。

 

Chevy

シボレーの愛称。もともと創設者であるルイス・ジョセフ・シボレーのあだ名がシェビーだったことから、シボレーの車もシェビーと呼ばれるようになったそう。