こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Lord Knows / Dum Dum Girls 和訳

愛する人を傷つけたことへの懺悔が綴られたバラード。Dee Deeさんって離婚したの?

I want to live a pure life

穢れのない人生を生きたい

I'd say that it's about the time

もう潮時なのかもしれないわ

God, judge me for the things I've done

神様、私の行いを裁いて

To kill off the only one

たった一人のあの人を殺して

The bliss I found in ignorance

祝福は無知の中にあった

A slow burning of Icarus

イカロスがゆっくりと燃えているわ

I fear I am resigned

残念だけど、私は諦める

To the sky of my mind

空を飛ぶのは

 

Oh, boy, I can't hurt you anymore

もうあなたを傷つけたりしないわ

Lord knows how I hurt my love

私は愛する人を傷つけた、神様はそれを知っている

 

To be so blind I could not see

私は盲目で、何も見えていない

The savior right in front of me

目の前に立つ救済者は

Sanctuary in his kiss

私に口づけし庇護する

Instead confined to an abyss

深淵に閉じ込める代わりに

'Cause every time you think of me

あなたが私を思うときはいつも

The black covers what might be

暗闇が記憶を覆うから

The long, long, cold night drone

長く冷え込む夜に鳴り響く音は

Together but all alone

そばにあるのに私は独りきり

 

Oh, boy, I can't hurt you anymore

もうあなたを傷つけたりしないわ

Lord knows how I hurt my love

私は愛する人を傷つけた、神様はそれを知っている

 

The tracks of time have tracks of tears

時間の去った跡には涙の跡がある

When love is smothered out in fear

愛が恐怖で窒息してしまっても

Gonna hang on 'til the calm

穏やかな時が来るまで持ちこたえよう

The day we wake up feeling clear

気持ちの良い目覚めが来るその日まで

 

Oh, boy, I can't hurt you anymore

もうあなたを傷つけたりしないわ

Lord knows how I hurt my love

私は愛する人を傷つけた、神様はそれを知っている

 

メモ

I fear

「恐れ入りますが」「残念ですが」

 

sancutuary

「聖域」「庇護」

 

confine

「閉じ込める」「封じる」

 

abyss

「深淵」「地獄」

 

drone

「ブーンという音」「ドローン」

 

smother

「窒息する」「絞め殺す」