こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Angelica / Wet Leg 和訳

ボーカルのリアンちゃん曰く「幻滅感が漂ってる曲。"Good times, all the time"って歌ってるのに。変よね?」とのこと。タイトルのアンジェリカはリアンちゃんの友達の名前からとられたそうです。

Angelica was on her way to the party

アンジェリカはパーティーへ向かってた

She doesn't need to wait for anybody (Nuh-uh)

あの子は誰かを待ったりしないの(そうかな)

Knows exactly what's she's doin' (I know what I'm doin')

自分のことをよくわかってる(私も)

I watch as she commands the room

私はあの子がその場を支配するのを見つめてた

 

The ambience was overrated at the party

パーティーは行き過ぎなくらい盛り上がった

I want to run away before it's even started

始まる前から逃げ出したいくらい

I look at my feet, then I look for the door (Oh my God)

私は自分の足元を見つめ、出口を探した(ああ最悪)

Can't find my friends, so I just take a bit more

友達はいないみたい、じゃあもう少しいようかな

 

And then it all comes to an end

それからすべてが終わると

We all go again, go again

私たちはまた始める

 

Good times, all the time

どんな時だって、いい時間

 

Angelica, she brought lasagna to thе party

アンジェリカはパーティーにラザニアを持ってきた

I tried my luck at dancing with everybody

私はいけたら全員と踊ろうと思ってた

Sometimes, life gets hard to deal

時折、人生には困難がやってくる

I like you, you've got sex appeal

あなたのことは好き、セクシーだし

 

I don't wanna follow you on the 'Gram

あなたのインスタをフォローしたいとは思わない

I don't wanna listen to your band

あなたのバンドの曲を聞きたいとは思わない

I don't know why I haven't left yet

私はどうしてまだここにいるんだろう

Don't want none of this

ここでしたいことなんて何もないのに

 

Good times, all the time

どんな時だって、いい時間

 

Angelica, she brought her ray gun to the party

アンジェリカはパーティーに光線銃を持ってきた

Angelica obliterated everybody

アンジェリカは全員を撃ち倒した

I look at my hands, then I look for the door

私は自分の手を見つめ、出口を探した

Can't help but feel like I've been here before

前もここに来たような気がしてならない

 

I don't know what I'm even doing here

ここで何をしてたのかさえ分からない

I was told that there would be free beer

タダでビールが飲めるとは聞いてたけど

I don't wanna follow you on the 'Gram

あなたのインスタをフォローしたいとは思わない

I don't wanna listen to your band

あなたのバンドの曲を聞きたいとは思わないわ

 

And then it all comes to an end

それからすべてが終わると

We all go again, go again

私たちはまた始める

 

Good times, all the time

どんな時だって、いい時間

 

メモ

ambience

「(その場の)雰囲気」

 

try my luck

「運試ししてみる」「一か八かやってみる」

 

'Gram

インスタグラムの略。

 

ray gun

「光線銃」

 

obliterate

「全滅させる」「(完全に)破壊する」