こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

The Scene Between / The Go! Team 歌詞和訳

彼ららしいおもちゃ箱をひっくり返したようなハッピーサウンドにノスタルジックかつエモーショナルな雰囲気が加わった、The Go! Teamの中でもちょっと大人な歌。アルバムタイトル曲です。このアルバムが一番好きなのよ。

We follow the river down to the sea

海へ流れていく川を辿って

Showing the city how to be free

自由になる方法をこの街に見せてあげよう

From the world, to the window and the world between

世界からこの窓へ、そして間の世界へ

What we are, what we've done to, what it really means

私たちは何なのか、私たちが何をしてきたのか、

それはどんな意味があるのか、示してみせよう

 

I sing for the summer, wait for the fall

夏は歌い、秋の訪れを待つ

Dream of the forest, takin' it all

森がすべてをさらっていく夢を見る

Were the leaves, were the seasons never really there

葉も季節も本当は

In the garden was the city never meant to care

庭にはなくて、そんなことこの街は気にもかけない

 

If you are, if you're happy in the days we stay

In the morning, in the shadow, in the Milky Way

朝や影の中、天の川で一緒に過ごした日々は

あなたにとって幸せなものだったかな

From the wall to the window of the world between

壁から間の世界の窓へ

What we are, what we've done to, what it really means

私たちは何なのか、私たちがしてきたことは何なのか、

それはどんな意味があるのか、示してみせよう