こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Secrets (Your Fire) / Magdalena Bay 歌詞和訳

Magdalena BayはLAを拠点に活動するエレクトロポップデュオ。このSecretsは相互接続性、プライバシー、デジタルへの不安がテーマ。友人やファンを作るためにはネット上で知らない人にプライベートをシェアしなくてはならない、そんな現代特有の人とのつながり方に着想を得ているそうです。歌詞はそのまま読むと不思議ちゃんがなんか言ってるな、可愛いな~としか思えないのですが、背景を知るとその言葉が用いられた意味がだんだん見えてきて面白いです。

Secrets

秘密

I don't wanna tell you everything about me

私のすべてを教えたくはないの

I don't wanna feed more oxygen to

もう酸素を与えたくはないの

Your fire, your fire

あなたの火に

 

Online, anytime

いつもオンライン

Getting lost again

また迷子

Worldwide, a paradigm

ワールドワイド、パラダイム

Make another friend

また友達を作ろう

 

You think you know me

あなたは私を知ってると思ってる

Wanna show me that you're super in the know

ものすごく詳しいんだって私に示したいみたい

Getting lost again

また迷子だわ

But I might lose my mind

正気を失いそう

 

Secrets

秘密

I don't wanna tell you everything about me

私のすべてを教えたくはないの

I don't wanna feed more oxygen to

もう酸素を与えたくはないの

Your fire, your fire

あなたの火に

 

Sickness

つらいわ

I just need to give you everything about me

わたしのことを全部教えなきゃ

I don't need to feed more oxygen to

酸素を与える必要ないわよね

Your fire, your firе

あなたの火に

 

Now the place is on fire

もうそこは燃えている

This shit is firе

ここは燃えている

He's on fire

彼は燃えている

Dragon fire

ドラゴンの火で

Now the place is on fire

もうそこは燃えているわ

 

One time, two more times

1回、もう一回

Getting lost again

また迷子だわ

You're like just what I like

あなたは私と同じものが好き

Make another friend

また友達を作ろう

 

You think you know me

あなたは私を知ってると思ってる

Wanna show me that you're super in the know

ものすごく詳しいんだって私に示したいみたい

Getting lost again

また迷子だわ

My third eye prototype

私の第三の目の原型

(Pull me into your world)

(あなたの世界へ引き込んで)

 

Secrets

秘密

I don't wanna tell you everything about me

私のすべてを教えたくはないの

I don't wanna feed more oxygen to

もう酸素を与えたくはないの

Your fire, your fire

あなたの火に

 

Sickness

つらいわ

I just need to give you everything about me

わたしのことを全部教えなきゃ

I don't need to feed more oxygen to

酸素を与える必要ないわよね

Your fire, your firе

あなたの火に

 

We're worldwide

私たちはワールドワイド

I want all your secrets

あなたの秘密を全部知りたい

You're not gonna get my secrets

あなたが私の秘密を知ることはないわ

No secrets anymore

もう秘密じゃないから

 

メモ

in the know

「内情に詳しい」