こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

The Bug / Crumb 歌詞和訳

We caught a fly

ハエを捕まえた時

Reminds me of when I was some tiny child

小さな子供だった頃を思い出した

Runs behind, but I can never see their eyes

後ろを飛び回っているのに目を合わせることはできない

Lost track of time

どれほど時間が経ったかわからない

Get older but not wiser

歳を取ったけど賢くなったわけじゃない

The years go by

時が過ぎても

And the bug stays on my mind

あの虫はまだ私の中にいる

 

It's always on my mind

It's just always on my mind

It's just always on my mind

いつも私の中にいる

 

We hold on tight

私たちは強く抱き合った

Wrapped up, just you and I

二人きりで

While the moon looks full of red

月は真っ赤に染まっていた

It's the pull, keeps us moving straight ahead

それは私たちが真っ直ぐ進めるように促す引力

Two bees can change

二匹の蜂は動きを変えることはあっても

The motions still the same

同じように動く

But my wings won't open wide

でも私の羽は広がらない

While the bug stays on my mind

あの虫が私の中にいる限り

 

It's always on my mind

It's just always on my mind

It's just always on my mind

いつも私の中にいる

 

Bit me in the nighttime

夜中に嚙まれた

In the nighttime, it's the first time

初めてなのに

That we slept in thе same bed but I got

同じベッドで寝るのは

 

メモ

lose track of time

「時が経つのを忘れる」