こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Did You Know? / The Go! Team 歌詞和訳

The Go! Team特有のごちゃごちゃハッピーサウンドを残しつつ、ミドルテンポでちょっとしっとりエモーショナルな歌。ヘタウマな歌声も可愛いです。MVの子、富田望生ちゃんに似てるなあ。

Did you know there's something in the shadow?

影の中には何かがいるって知ってた?

It's all around but never makes a sound

それはどこにでもいるけど、何も聞こえない

And through it all you never see

そして決して目には見えない

You never see the fears that hides away

決してわからない、恐れが

All the things I feel, but can't say

すべてを隠してしまうこと、わからないけどそう感じるの

 

Did you know you're the echo in my mind?

知ってた?あなたは私の心に響くエコー

Did you know I'm the treasure you can't find?

知ってた?私はあなたが見つけられない宝物

Did you know there's another picture right behind you?

知ってた?あなたの後には別の景色があること

Did you know if you listen it could be

知ってた?あなたが耳を傾ければそれは

That your carbon copy includes me?

私も入れた、あなたにそっくりなコピーになるかもしれないこと

Oh, you'll never know

きっとわからないわね

 

So second guess the morning papers

だから、朝刊を読んで考えを巡らせたり

So dream about things, hoping they'll come true

叶ってほしいことを夢見たりする

And through it all if you call

もしあなたが電話をかけてきても

I never show the ticker-tape parade

紙吹雪が舞うパレードは見せないし

And bury all the words I can't say

言えないことはすべて埋めてしまうわ

 

Did you know you're the echo in my mind?

知ってた?あなたは私の心に響くエコー

Did you know I'm the treasure you can't find?

知ってた?私はあなたが見つけられない宝物

Did you know there's another picture right behind you?

知ってた?あなたの後には別の景色があること

Did you know if you listen it could be

知ってた?あなたが耳を傾ければそれは

That your carbon copy includes me?

私も入れた、あなたにそっくりなコピーになるかもしれないこと

 

I tried a million times, I'll never try again

何万回も試してきたけど、もうしない

I tried a million times, I listened to the end

何万回も試してきた、最後まで耳を傾けた

Now it's too late, it's always on the other side

もう手遅れ、それはいつも手の届かないところにあるから

Now it's too late, it's always on the other side, now

もう手遅れ、それはいつも手の届かないところにあるから

 

Did you know you're the echo in my mind?

知ってた?あなたは私の心に響くエコー

Did you know I'm the treasure you can't find?

知ってた?私はあなたが見つけられない宝物

Did you know there's another picture right behind you?

知ってた?あなたの後には別の景色があること

Did you know if you listen it could be

知ってた?あなたが耳を傾ければそれは

That your carbon copy includes me?

私も入れた、あなたにそっくりなコピーになるかもしれないこと

Oh, you'll never know

きっとわからないわね

 

メモ

ticker-tape

「紙吹雪」