こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Pull Shapes / The Pipettes 和訳

ザ・ピペッツの可愛さが爆発している、彼女達の代表曲。MVは映画『ワイルド・パーティー』(原題はBeyond the Valley of the Dolls)のパロディです。この曲をきっかけにツタヤでDVDを借りて観た思い出が。B級感満載だったけど記憶に残る映画だったなあ。たぶん主人公たちの神々の谷間のおかげ。

Dance with me, pretty boy, tonight

可愛い人、今夜私と踊って

Dance with me and we'll be all right

私と踊れば最高に楽しい

There's a whole floor before us

このフロアは私達のもの

Just for you and me

あなたと私だけのね

So follow my lead and we'll one, two, three

だから私のリードについてきて、ほら、123

Pull shapes

踊ろう!

 

I like to disco

私はディスコが好き

I like to rock 'n' roll

私はロックンロール

Well, I like to hip hop

じゃあ、私はヒップホップ

We can do it all, just don't let the music stop

私達はなんでもいけちゃう、だから音楽を止めないで

Pull shapes

踊ろう!

 

I lead with my left hand

私は左手でリードするわ

I stomp with my right foot

私は右足でストンプ

Well, I just wanna freak out

じゃあ、私はハメを外しちゃう!

I just wanna move, I don't care what the song's about

ただ体を動かしたいの、なんの歌だっていいわ

 

Dance with me, pretty boy, tonight

可愛い人、今夜私と踊って

Dance with me and we'll be all right

私と踊れば最高に楽しい

There's a whole floor before us

このフロアは私達のもの

Just for you and me

あなたと私だけのね

So follow my lead and we'll one, two, three

だから私のリードについてきて、ほら、123

Pull shapes

踊ろう!

 

Is there a drum beat?

ドラムビートをくれる?

And is the base sweet?

素敵なベースもいけるかな?

Well, then the rhythm is complete

じゃあ、これでリズムは完璧ね

So get up on the floor, it's time for you to move your feet

フロアに立って、さあステップを踏む時間よ

 

Dance with me, pretty boy, tonight

可愛い人、今夜私と踊って

Dance with me and we'll be all right

私と踊れば最高に楽しい

There's a whole floor before us

このフロアは私達のもの

Just for you and me

あなたと私だけのね

So follow my lead and we'll one, two, three

だから私のリードについてきて、ほら、123

Pull shapes

踊ろう!

 

What do you do when the music stops?

音楽が止まったらどうする?

Clap your hands if you want some more

続けてほしければ手を叩いて

 

Dance with me, pretty boy, tonight

可愛い人、今夜私と踊って

Dance with me and we'll be all right

私と踊れば最高に楽しい

There's a whole floor before us

このフロアは私達のもの

Just for you and me

あなたと私だけのね

So follow my lead and we'll one, two, three

だから私のリードについてきて、ほら、123

Pull shapes

踊ろう!

 

メモ

pull shapes

イギリスのスラングで胸を振って踊ること。

 

freak out

「びっくりする」「興奮する」