こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Friday / Freak Slug 和訳

金曜の夜に部屋の掃除するって、えらくないか。

Friday night, I watch her clean her room

金曜の夜、彼女が部屋を掃除するところを眺めてる

I love and hate her at the same time

彼女のことは愛しているけど、それと同時に大嫌い

I wanna get her out the mess she's in

散らかった部屋から彼女を連れ出したいけど

But she don't ever wanna come to mine

彼女はうちに来たがらない

 

Friday night, she stays at home

金曜の夜、彼女は家にいて

She wanna tell me how she's getting on fine

私にどうすれば元気になるのか教えたがる

She's so lazy and I don't get why

彼女はすごく怠け者、そしてなぜか知らないけど

She's looking to get me high

私をハイにさせようとする

 

High

ハイに

Whatever she holds against me

彼女がどれだけ私を恨んでいても

 

I don't think I'll be seeing her again

また彼女に会おうとは思わない

But still love her with all of my heart

でもまだ彼女を心から愛してる

Maybe one day she'll listen what I've been saying

いつか私の言葉に耳を傾けてくれる日がくるかもしれないけど

But I don't wanna make it long

それまで待ちたくない

 

I gotta close all the roads to her

彼女との関係を絶たなくちゃ

So I could really be moving on

そしたら私は前に進めるはず

I'm sorry how I did

あんなことしてごめんね

But I don't think me and you work anymore

でももう私達うまくいかないと思うの

 

High

ハイに

Whatever she holds against me

彼女がどれだけ私を恨んでいても

 

メモ

hold against

「○○を責める」「○○を恨む」「○○を悪用して迷惑をかける」