こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Little Of Your Time / Maroon 5 和訳

先日アダムと奥さんのベハティ・プリンスルーが自宅(豪邸)紹介をする動画を観てアダムがパパになっていたことを知ったのだけど、最近の曲でもこの"Little Of Your Time"と変わらずセクシーな描写が多くてパパになってもそこはぶれないのね、ともはや感心しました。

I'm sick of picking the pieces

関係を直そうとするのも

And second-guessing my reasons

言い訳を考えるのももううんざりだ

Why you don't trust me

君はなんで僕を信じない?

Why must we do this to one another?

なんで互いにこんなことしなきゃいけないんだよ

We are just passionate lovers

僕らは情熱的な恋人だ

With trouble under the covers

隠れた問題を抱えてはいるが

Nothing worse than when

最悪なのは

You know that it's over

僕らは終わりだと君が気づくとき

 

I just need a little of your time

少しだけ時間をくれないか

A little of your time to say the words I never said

ほんの少しだけ、言えなかったことを言いたいから

I just need a little of your time

少しだけ時間をくれないか

A little of your time to show you that I am not dead

ほんの少しだけ、僕はまだ終わってないと証明したい

Please don't leave, stay in bed

行かないでくれ、まだベッドにいて

Touch my body instead

代わりに僕の体に触れていて

Gonna make you feel it

感じさせてあげるよ

Can you still feel it?

まだ感じてる?

Gonna make you feel it

感じさせてあげるよ

Can you still feel it?

まだ感じてる?

 

Well I got nothing to hide

隠し事なんてない

Dip down and come for a ride

屈んで、乗ってみるといい

Embrace a devil, so sly

君の中にはずる賢い悪魔がいるみたいだ

You cannot hear 'em coming

その足音に君は気づかない

'Cause my defenses are weak

僕の守りは弱く、

I have no breath left to speak

話すこともできないほど息は絶え絶えだ

So take the evidence

だから証拠を奪って

And bury it somewhere

どこかに埋めてくれないか

 

I just need a little of your time

少しだけ時間をくれないか

A little of your time to say the words I never said

ほんの少しだけ、言えなかったことを言いたいから

I just need a little of your time

少しだけ時間をくれないか

A little of your time to show you that I am not dead

ほんの少しだけ、僕はまだ終わってないと証明したい

Please don't leave, stay in bed

行かないでくれ、まだベッドにいて

Touch my body instead

代わりに僕の体に触れていて

Gonna make you feel it

感じさせてあげるよ

Can you still feel it?

まだ感じてる?

Gonna make you feel it

感じさせてあげるよ

Can you still feel it?

まだ感じてる?

 

Oh my, I don't mind

もう気にならない

Being the other guy

自分じゃなくなっても

Nice try, for these games

このゲームではよくやっただろ

I do not have the time

もう時間がないんだ

If you want me, call me

僕が欲しいなら電話して

Come and take a risk

リスクを承知でこっちへ来て

Kiss me somewhere deep below the surface

この体の奥深くにキスをしてくれ

 

I just need a little of your time

少しだけ時間をくれないか

A little of your time to say the words I never said

ほんの少しだけ、言えなかったことを言いたいから

I just need a little of your time

少しだけ時間をくれないか

A little of your time to show you that I am not dead

ほんの少しだけ、僕はまだ終わってないと証明したい

Please don't leave, stay in bed

行かないでくれ、まだベッドにいて

Touch my body instead

代わりに僕の体に触れていて

Gonna make you feel it

感じさせてあげるよ

Can you still feel it?

まだ感じてる?

Gonna make you feel it

感じさせてあげるよ

Can you still feel it?

まだ感じてる?

 

メモ

pick up the pieces

「欠片を拾う」「事態を収拾する」

 

one another

「お互いに」

each otherも同義。

 

dip

「浸す」「少し下げる」「軽く膝を曲げる」

 

sly

「狡猾な」