こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

You (Show Me Where My Days Went) / Wallows 歌詞和訳

Is my life

僕の人生は

All wasted nights?

無駄な夜ばかりなのかな

This isn't what I had in mind

To get along

一緒にいるためとはいえ、そんなことを考えていたわけじゃない

Do I need someone?

僕には誰かが必要なのかな

I think about it all the time

いつも考えてる

 

I've gone it alone

ずっと一人でやってきたから

Guess I didn't know

わからなかったのかもしれない

That curious could amount to this

When you came along

君が現れた時、好奇心がここまで大きくなるなんて

I knew what was wrong

どこで間違えたかわかってた

If you want to know exactly what I've missed

僕が逃してしまったものが何か知りたいか?

 

It's you

それは君

I'm just saying it's you

そう、君だよ

You

君さ

You're what I've been chasing

君を僕は追い求めていた

Show me where my days went

そんな日々はどこへ行ってしまったんだろう

It's you

それは君

I'm just saying it's you

そう、君だよ

You

君さ

You're what I've been chasing

君を僕は追い求めていた

Show me where my days went

そんな日々はどこへ行ってしまったんだろう

 

Did I say a lot?

喋りすぎたかな

Take that pressure off

あまり気負わないほしい

But know that I'm waiting over here

僕がここでずっと待っていることは知っているだろうけど

Ready when you are

君の心づもりができたなら

We can take it far

僕らはとてもいい関係になれるはずだ

 

I see it now

僕には想像できる

It's funny how

変だな

I'm not afraid of time with you

君と一緒にいる時間が怖いと思わない

When I reflect

振り返ってみると

I used to deflect

僕はいつも逃げていた

In fear of what more years would do

年月が過ぎていくのが怖くて

That changed because of

でも今は違う、その理由は

 

You

君さ

I'm just saying it's you

そう、君だよ

You

君さ

You're what I've been chasing

君を僕は追い求めていた

Show me where my days went

そんな日々はどこへ行ってしまったんだろう

It's you

それは君

I'm just saying it's you

そう、君だよ

You

君さ

You're what I've been chasing

君を僕は追い求めていた

Show me where my days went

そんな日々はどこへ行ってしまったんだろう

 

If I used to see

You right next to me

君が隣にいることが当たり前になったら

I'd never lack any confidence

自信を無くすことなんてなくなるだろう

That everything is fine

In time

なんでもうまくいくって思えるはずだ

You're what I've been chasing

君を僕は追い求めていた

Show me where my days went

そんな日々はどこへ行ってしまったんだろう

 

メモ

deflect

「逸らせる」「ゆがめる」