こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Never Heal Myself / Cults 和訳

悩みをたくさん抱えていると、うまくいくものももうまくいかないよね。特に対人関係は。

Tell me all the things that you thought weren't right about me and my life

私の生き方で間違っていたと思うことをすべて教えて

Tell me there's a way that I can shake this cloud and stand near to your light

この雲を追い払ってあなたの光の元に立てるようになる方法を教えて

I never wanted anyone to say that I had hidden myself in disguise

まるで別人のように本心を隠していただなんて、誰にも言われたくなかった

Please don't leave me lonely tell me all the ways to make myself right in your eyes

私を一人置いていかないで、私があなたの目に正しく映るようになる方法を教えて

 

But I can never heal myself enough for you

でもあなたのせいで私は自分の心を癒すことができない

 

Tell me all the things that you thought weren't right about me and my life

私の生き方で間違っていたと思うことをすべて教えて

Tell me there's a way that I can shake this frown and see clear through your sight

このしかめ面を振り払ってあなたの目に晴れやかな顔に映るようになる方法を教えて

I never wanted anyone to say that I have led myself wrong by your side

あなたのそばにいたせいで私はだめになったなんて誰にも言われたくなかった

Please don't leave me lonely tell me all the ways to make myself right in your eyes

私を一人置いていかないで、私があなたの目に正しく映るようになる方法を教えて

 

But I can never heal myself enough for you

でもあなたのせいで私は自分の心を癒すことができない

 

I tried to heal myself

自分を癒そうとしたわ

And turn around to someone else

そして誰か別の人と一緒にいようと

But I can never be myself, so fuck you

でも私は自分の心を癒すことができないのよ、クソ野郎

 

メモ

disguise

「(感情や事実を)隠す」「変装する」