こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Sin / Tomberlin 歌詞和訳

穏やかなフォーク調のメロディーが心地よい曲です。トンバーリンさんが牧師の家で育ったクリスチャンであることを考えると、この曲にある罪も宗教的な意味があると察せられます。ガチガチに純潔を守ってる人って実際はかなり少ないらしいので、トンバーリンさんがどれだけ敬虔な人かよくわかるな。

Boyfriends, what are boyfriends, what are boyfriends when I have you?

あなたがいるなら、ボーイフレンドって何なんだろう

Time rolls by so quickly when I'm standing next to you

あなたの隣にいると時間はとても速く過ぎていく

And every day is pretty when I wake up turned towards you

あなたの方へ寝返りを打ち、目覚めれば毎日が素敵

But when you go, you take the sun and all my flowers die

でもあなたが行ってしまうと太陽は消え、花はすべて枯れてしまう

So I wait by the window and write some shit and hope that you'll reply

だから窓辺で待ちながら馬鹿みたいな手紙を書いて、

あなたからの返事を期待している

 

I watch myself undress and I pretend that it's for you

自分の裸を眺め、それはあなたの為と言い聞かせ、

Talking to myself and hoping that I'll turn around and see you

独り言を呟き、振り返ればあなたがいることを願う

And if I take a pill tonight, I'll sleep just fine, but that's not what I want to do

今夜は薬を飲めばよく眠れるだろうけど、それは私がしたいことじゃない

And my eyes never cry, but they run dry when I think of you

この目から涙は流れないけれど、あなたを思うとたちまち乾いてしまう

 

Remember whеn I kept so still when you came in for thе kill

あなたがとどめを刺しに来た時、じっとして動かなかったのを覚えてる

The very first time I was looking in your eyes

初めてあなたの目を見つめた時

And we never should've left that room

私たちは部屋を出るべきじゃなかった

And we never should've said hello

声をかけるべきじゃなかった

'Cause I miss you when you go

だってあなたが行ってしまったら寂しいから

I mean I don't mind sinning if it's with you

私が言いたいのは、あなたと一緒なら罪を犯したって構わないってこと

I don't mind sinning if it's with you

あなたと一緒なら罪を犯したって構わない

 

Say a prayer (say a prayer)

祈りを捧げて

Lay your hands on me

私に手を置いて

I just wanna be clean

私は無垢になりたい

I just wanna be clean

私は無垢になりたいだけ

 

メモ

keep still

「じっとしている」

 

say a prayer

「祈りを捧げる」