こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Delayed Devotion / Duffy 和訳

自分を振り回す恋人を冷たく突き放す女性の歌。男性に比べると女性は「あ、この人ムリ」と思ったら人間関係をバッサリ切る傾向があるそうです。泣き落としなど通用しないのです。

It seems you wanna give me

あなたはわたしに与えたかったのでしょう

Oh, a lifetime of security

保証された人生を

Down on your dying knees

あなたが死に際に膝まづいて

I watch you beg, I watch you plead

命乞いし、御託を並べるのを眺めているよう

 

But your words come much too late

でもあなたがそれを言うには遅すぎる

My love for you has turned to hate

あなたへの愛は憎しみに変わってしまったわ

'Cause you've taken too much time

あなたは遅すぎたのよ

To show me that you're mine

あなたは私のものだと証明するのが

 

When I drop you, boy

私があなたを捨てたら

You'll need another toy

あなたは別のおもちゃを探すでしょう

One that won't stand up for herself

自分で立つことができないおもちゃを

When I knock you down

私があなたを傷つけたら

You'll need another town

あなたは別の町へ逃げるでしょう

Where somebody's gonna talk to you

あなたに話しかけてくれる人がいる町へ

You just let me wait

あなたは私を待たせてばかり

Now, it's too late

もう遅すぎる

For your delayed devotion

今更私を愛さないで

 

You try to convince me

あなたは私を説得しようとする

Oh, about the possibilities

私達にはまだ可能性があると

But I know that all your poetry

でももう知っているの、あなたの語る言葉はすべて

Just comes from insecurity

不安から来ているものなのだと

 

'Cause your actions speak nothing no more

あなたの行動はもう何も物語っていないもの

When it's what I've been waiting for

私はそれを待っていたの

'Cause you've taken too much time

あなたは遅すぎたのよ

To show me that you're mine

あなたは私のものだと証明するのが

 

When I drop you, boy

私があなたを捨てたら

You'll need another toy

あなたは別のおもちゃを探すでしょう

One that won't stand up for herself

自分で立つことができないおもちゃを

When I knock you down

私があなたを傷つけたら

You'll need another town

あなたは別の町へ逃げるでしょう

Where somebody's gonna talk to you

あなたに話しかけてくれる人がいる町へ

You just let me wait

あなたは私を待たせてばかり

Now, it's too late

もう遅すぎる

For your delayed devotion

今更私を愛さないで

 

You played me for a fool for too long

あなたはずっと私を弄んでいた

Blineded by your lies, I never saw your wrong

あなたの嘘で私は何も見えていなかったから、

あなたの過ちに気付けなかったの

I'm no longer under your spell

私はもうあなたの呪いから解放されたわ

Hear it in a song, you can go to hell

聞こえるでしょう、「あなたは地獄行き」と歌う歌が

 

When I drop you, boy

私があなたを捨てたら

You'll need another toy

あなたは別のおもちゃを探すでしょう

One that won't stand up for herself

自分で立つことができないおもちゃを

When I knock you down

私があなたを傷つけたら

You'll need another town

あなたは別の町へ逃げるでしょう

Where somebody's gonna talk to you

あなたに話しかけてくれる人がいる町へ

You just let me wait

あなたは私を待たせてばかり

Now, it's too late

もう遅すぎる

For your delayed devotion

今更私を愛さないで

 

メモ

plead

「嘆願する」「弁護する」「申し立てる」「言い訳する」

 

devotion

「熱愛」「献身」

 

Now it's too late for your delayed devotion

直訳は「あなたの遅れた愛情は今や遅すぎる」

 

 

insecurity

「不安」「危険な状態」