こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Off & On / Findlay 和訳

完全にDV男の暴力と優しさのループにハマって離れられなくなってしもうてるやん。。

The blood is thick, thicker than my thoughts are quick

血は濃い、私の考える速さよりも濃い

Quicker than those thoughts turn sick, sick

私の考えが病んでいくよりも速く

Sicker than my temperature rising

私の熱が上がるよりも病んでおり

Sicker than the whites of their eyes despising me

私を蔑むあの人達の白目よりも病んでいる

And all my lovers that I can't disguise

恋人達を隠すことはできない

And I'll never know why

その理由がわかることはない

 

Ooh, the air is clear, clearer than the taste of tears

空気は澄んでいる、涙の味よりも澄み、

Clearer than me smell of fear

恐怖の匂いよりも澄んでいる

And I'm fearful for a long cold year with you

あなたと過ごす長く冷たい月日は私を恐怖でいっぱいにする

Don't you know what you do?

自分が何をしたかわかっているの

You give me the horrors and I give you the goo that oozes

あなたは私を恐怖のどん底に突き落とし、

私は傷から滲み出るどろりとしたものをあなたに捧げた

Separate the scabs from the bruises

痣からかさぶたを剥がして

 

I turn my thoughts off

私は考えるのをやめ、

But on and off

始めて、やめて

But on

そして始めた

 

I'm out of breath, offers me a taste of death

息が切れると、死の味を感じる

Equally the taste of life and I freeze to feel it

それは命の味と等しく、それを感じると私は凍り付く

I prayed to my god and I prayed to your Jesus, oh yes

私は私の神とあなたのジーザスに祈りを捧げたわ

I prayed and I pleaded that I'd never go back

二度と戻ることのないようにと祈り、願った

But I'm always going back

でも私はいつも戻ってしまう

 

Cause the touch is sweet, sweeter than he touches me

その触れる手が優しいから、あの人が私に触れるよりも優しく

Sweeter when that touch repeats, repeats

触れるごとに優しさは増す

Please believe my heart spills its guts every time that you leave

信じて、あなたが出ていく度私の心臓は飛び出そうになる

Don't you know what you do?

自分が何をしたかわかっているの

You give me the horrors and I give you the goo that oozes

あなたは私を恐怖のどん底に突き落とし、

私は傷から滲み出るどろりとしたものをあなたに捧げた

Separate the scabs from the bruises

痣からかさぶたを剥がして

 

Off but on and off

やめて、始めて、またやめて

But on and off

それでも始めて、やめて

But on

そして始めた

 

He's gonna teach me how to live

あの人は私に生き方を教えてくれる

 

メモ

despise

「見下す」「軽蔑する」

 

disguise

「変装する」「隠ぺいする」

 

goo

「べとべとしたもの」「うんざりするような感傷」

 

ooze

「滲み出る」「漏出する」

 

scab

「かさぶた」

 

plead

「嘆願する」「弁護する」