こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Gross / Penelope Scott 歌詞和訳

好きでもないのにHしたら相手のことが気になり始めてしまい...という歌。歌詞は荒み切った気持ちをそのまま書きなぐったかのように後悔と自己嫌悪に満ち満ちていて、なんだか病み垢ツイートを読んでいるかのよう(笑)って言ったらごめんだけど、ゲーム音楽のようなピコピコサウンドがかわいい曲です。

It was so easy with you

あなたとなら簡単だった

So salty and gross

すごくしょっぱいし気持ち悪くて

Made me feel clean by comparison

それと比べたら私って清潔なんだと思った

It was a tongue in my mouth

それは私の口の中に入り込んだ舌で

And a fire in my house

家で燃える火

It made me look so innocent

私ってすごく純粋なんだと思ったわ

 

I'm never gonna feel good again

もう二度といい気分になんてなれない

I've played this game all the way to the end

私はこのゲームを最後までやりきった

Look at this stupid little song for you

あなたの為のこのちっぽけでバカげた歌を見てよ

You're pretty good at this game, too

あなたもこのゲームが上手ね

 

I wish I didn't miss you

あなたを恋しく思ったり

Or that I liked you at all

好きになんてならなかったらよかったのに

I wish I had the guts to fuck my own life up

人生をめちゃくちゃにできる度胸があればよかったのに

I wish I had your set of balls

あなたみたいに玉が2つあればよかったのに

But I'm a chemical compound

でも私はただの化学化合物で

I'm just the ring you take off

あなたが取った指輪で

I'm just the next little girl you fake it with

あなたの隣にいる女の子に過ぎない

Before you go make it work with the one that you love

あなたが本当に好きな人とうまくいくための練習台に

 

I drink my dumb little drinks

馬鹿みたいに小さいドリンクを飲んで

Act like you care what I think

あなたが私がどう思うか気にしてくれているとか

Or likе I really wanna get to know you

あなたのことをもっと知りたいみたいなふりをする

Give еverybody a chance

誰にでもチャンスを与えて

Put on my makeup and dance

私はメイクして踊るの

Say things like, "I'll do anything for you."

「あなたの為なら何でもしてあげる」なんて言って

Don't I look good in this dress?

この服いいでしょ?

In this well manicured mess

着飾った人ばかり、その中でも

I look phenomenal, but only to you, oh

私かなりイケてるでしょ、でもそれはあなたのためだけ

It's even worse than you think

それってあなたが思ってるよりずっとひどい

I'm watching everything

私は全部見てたわ

And I'll die before I'll tell you the truth

あなたに本当のことを言う前に死んじゃうかも

 

I'm never gonna feel good again

もう二度といい気分になんてなれない

I've played this game through the end

私はこのゲームを最後までやりきった

One more stupid little song for you

あなたの為のこのちっぽけでバカげた歌をもう一度

You're better than you thought at this, too

あなたも思ってたより上手ね

 

I wish I'd never met you

あなたに出会わなければ

Or that I wanted you still

今もあなたが欲しいなんて思わなければ良かったのに

I wish I had the guts to fuck my own life up

人生をめちゃくちゃにできる度胸があればよかったのに

I wish you'd just come over and kill me

あなたが私を殺しに来てくれたらいいのに

But I'm a chemical compound

でも私はただの化学化合物で

I'm just the ring you take off

あなたが取った指輪で

I'm just the next little girl you fake it with

あなたの隣にいる女の子に過ぎない

Before you go make it work with the one that you love

あなたが本当に好きな人とうまくいくための練習台に

 

And I don't even resent that

それでも嫌だとは思わない

Do you get that I don't even object

私は反抗しないってわかってたの?

I don't mind what you meant

あなたが言ったことは気にしてないけど

But then how dare you express

よく口に出したよね

Whatever brand of respect this is

それにどんな思いが込められていたとしても

When I made sure that we both know I'm a mess

二人とも私がイカれちゃってるってわかってるのを確信したわ

 

I hate it most when they're kind

いつも嫌、周りが

When they have meaningful lives

充実した日常を送っていると優しくなるのが

And I'm the awful one standing next to them

その人達の隣にいる私がひどい奴になるのも嫌

It was an earnest suggestion, a real connection

それは切実な提案で、本当のつながりだった

Every part of me poses a threat to them

私の全部が周りを怖がらせてる

And if you're mean then they'll laugh

あなたが意地悪だったらみんな笑うでしょう

Like they don't understand

何もわかってないみたいに

If you got it, you would fucking go home, well

それをわかってたなら、家に帰ってよ

Say that you want me still

まだ私が好きだと言って

Say I'm just mentally ill

私は精神的に病んでるだけだって言って

Or I'm just a bitch, but, you'll never know

それか、私はただのビッチだって、でもこの気持ちわかるわけないよね

 

I'm never gonna feel good again

もう二度といい気分になんてなれない

I've played this game through the end

私はこのゲームを最後までやりきった

I'll pull the plug or I'll wait it out

諦めるか、状況がマシになるのを待とう

But I don't need you around

でももうあなたはいらない

 

I wish I'd never met you

あなたに出会わなければ良かったのに

I wish I wasn't a waste

無駄なことしなければよかったのに

I wish I had the guts to fuck my own life up

人生をめちゃくちゃにできる度胸があればよかったのに

Or the heart to set myself straight

それか、正しい方を向ける心があればよかったのに

But I'm a chemical compound

でも私はただの化学化合物で

You're just the gun in my mouth

あなたは私の口に突っ込まれたただの銃

If you stopped romanticizing who I am at parties, you'd find your way out

パーティーで私のことを美化して語るのをやめてくれたら

あなたも抜け出せたかもね

 

I wish I weren't a liar

嘘つきじゃなければよかったのに

I wish that I could be kind

優しくなれたらよかったのに

I wish that I could trust you

あなたを信じられたらよかったのに

That things would turn out fine

全部うまくいくって

 

But I'm a chemical compound

でも私はただの化学化合物で

I'm just a flash in your pan

あなたの手のひらで一瞬いい思いをしただけ

And if you don't wanna play just say so

もうやめたいならそう言って

And you'll never ever see me again

そして二度と私の前に現れないで

 

メモ

"So salty and gross"

精液の味を表しているらしいです。

 

compound

「化合物」「混ぜ合わせる」

 

phenomenal

「自然現象の」口語で「驚異的な」

 

resent

「(人を)不快に思う」

 

pull the plug

「プラグを抜く」「(活動などを)打ち切る」

 

wait out

「(状況が良くなるまで)じっと待つ」

 

romanticize

「美化する」