こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Go Home! / Claud 和訳

インテリ風を吹かす人を相手にするときの居心地の悪さ、わかるわ。ああいう人たちってなぜか周りに気を遣うことに関しては頭回らないよね。

I could tell where you were going but

あなたがどこに行ってたのか知ってる、でも

Your words trailed off to nothing and

あなたはなんでもないことへ話を逸らしてしまう

You usually have to cut me off

あなたはよく私を仲間外れにするけど

But right now I'm not talking

私は今黙ってる

 

I don't understand your references

あなたが何を引用しているのかも、

Or your collegiate sentences

あなたが言うインテリな文句もわからない

Friends who talk theory when

友達が何かの理論について話し始めると

I thought this was a party

今パーティーをしてるんだよね?って思うの

 

I wanna go home

家に帰りたいよ

The feeling I'm getting when I'm second guessing is here

今、これでよかったのかなって思い始めてる

And you aren't helping lessen the blow

この打ちひしがれた気持ちをあなたは和らげてはくれない

 

I could tell the dust will settle

埃は積もったままになるってわかってる

If we just let it sit

そこに座らない限り

So we listened to the AC the whole way to Connecticut

それでコネチカットへ向かう間、私たちはエアコンの音に耳を澄ませてた

And as the silence slowly started filling up my ears

沈黙がゆっくりと耳を満たしていくと

I couldn't shake the memory of leaving you last year

去年あなたに背を向けたことを思い出さずにいられなかった

 

The feeling I'm getting when I'm second guessing is here

今、これでよかったのかなって思い始めてる

And you aren't helping lessen the blow

この打ちひしがれた気持ちをあなたは和らげてはくれない

I wanna go home

家に帰りたいよ

The feeling I'm getting when I'm second guessing is here

今、これでよかったのかなって思い始めてる

And you aren't helping lessen the blow

この打ちひしがれた気持ちをあなたは和らげてはくれない

I wanna go home

家に帰りたいよ

 

I could tell where you were going but

あなたがどこに行ってたのか知ってる、でも

Your words trailed off to nothing and

あなたはなんでもないことへ話を逸らしてしまう

You usually have to cut me off

あなたはよく私を仲間外れにするけど

But right now I'm not talking

私は今黙ってる

 

The feeling I'm getting when I'm second guessing is here

今、これでよかったのかなって思い始めてる

And you aren't helping lessen the blow

この打ちひしがれた気持ちをあなたは和らげてはくれない

I wanna go home

家に帰りたいよ

The feeling I'm getting when I'm second guessing is here

今、これでよかったのかなって思い始めてる

And you aren't helping lessen the blow

この打ちひしがれた気持ちをあなたは和らげてはくれない

I wanna go home

家に帰りたいよ

 

メモ

trail off

「話が逸れる」「(音が)徐々に小さくなる」

 

collegiate

「大学の」「大学生の」

 

second guessing

ああすればよかった、と後から考えること。また、済んだことについてとやかく言うこと。

 

lessen

「減らす」

 

AC

Air Conditioner「空調」の略。