こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Mystery / Fauness 和訳

ある日突然姿を消してしまった友達を偲ぶ歌。その友達がどうなってしまったのか、最悪な想像しかできませんが(実話なのか?)、こういうこと今の時代だとままありそう。とりあえず一回、『嫌われる勇気』読も。

Missing persons number has changed since

行方不明者の数が変わってた

I last called on that Saturday when

最後、あの土曜日に電話してから

I thought that you were to blame for her leaving

彼女がいなくなったのはあなたのせいだと思ってた

Then I realized she knew many others

でも、彼女は他にもたくさん知り合いがいたのね

They called themselves friends, but they weren't

その人たちは彼女を友達だと言ったけど、違った

I think they pushed her spirit away

あの人たちが彼女を追い詰めたのよ

 

Always was a delicate flower

いつも繊細な花のようだった

That's what they call fragile power

あの人たちは脆い存在だと言った

 

R.I.P. mystery

秘密の中で、安らかに眠って

Last seen walking to the sea

最後に見たのは海へと歩いていく姿だった

R.I.P. mystery

秘密の中で、安らかに眠って

Now it's just her memory

それはもう彼女の記憶でしかない

Wearing blue

青い服を着ていた

On the sand

砂の上で

In the rain

雨の中

Lost my voice

声が出なかったけど

When I called

私は呼んだ

Out her name

彼女の名前を

 

Took too many pictures of her

彼女の写真をたくさん撮ったわ

Camera shy, she could not offer

撮られるのが苦手だったから、彼女が写真を撮ることはなかった

A pretty that the world understands

誰から見ても可愛い人だったけど

But still you know she liked the attention

それでもまだ気にかけてほしかったみたい

Can't ever forget when she laughed and whispered

彼女が笑ってこう言ったのを今でも覚えてる

"Contradiction, it makes me who I am"

「矛盾が私を私たらしめているの」

(Never forget, ever forget)

(忘れない、忘れられないわ)

 

I always wanted to hold on

彼女をつなぎとめておきたかった

Woke up one day and she was gone

でもある日目が覚めたら、彼女は消えていた

 

R.I.P. mystery

秘密の中で、安らかに眠って

Last seen walking to the sea

最後に見たのは海へと歩いていく姿だった

R.I.P. mystery

秘密の中で、安らかに眠って

Now it's just her memory

それはもう彼女の記憶でしかない

Wearing blue

青い服を着ていた

On the sand

砂の上で

In the rain

雨の中

Lost my voice

声が出なかったけど

When I called

私は呼んだ

Out her name

彼女の名前を

 

If someone told you she'd be back by January

一月になったら彼女は戻ってくると誰かが言ったとして

Would you believe?

信じられる?

I miss her every day, but all we can do is grieve

毎日彼女が恋しい、でも私たちは悲しむことと

And sing

歌うことしかできない

R.I.P.

安らかに眠って

 

R.I.P.

安らかに眠って

Thinking about her endlessly

いつまでも彼女を思ってる

She didn't say much, but she was free

彼女は無口だったけど、自由だった

Thinking about her endlessly

いつまでも彼女を思ってる

 

R.I.P. mystery

秘密の中で、安らかに眠って

Wearing blue

青い服を着ていた

On the sand

砂の上で

In the rain

雨の中

Lost my voice

声が出なかったけど

When I called

私は呼んだ

Out her name

彼女の名前を

 

I looked up and saw her there

見上げると、彼女はそこにいた

Or at least I think it was her

少なくとも彼女に見えた

It sounds like a dream, but it wasn't

夢みたいだけど、夢じゃなかった

 

She's gone now, she's gone now

彼女は行ってしまったの

 

メモ

spirit away

「失踪する」「神隠しに合う」

 

R.I.P.

Rest In Peace「安らかに眠れ」の略。墓石によく彫ってあるやつ。

 

I'm camera shy

「写真を撮られるのは苦手なんです」

 

contradiction

「矛盾」「否定」

 

grieve

「深く悲しむ」「悲嘆にくれる」