こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Armchair / yungatita 和訳

yungatitaはロサンゼルスを拠点に活動しているValentina Zapataによる音楽プロジェクト。抑圧された感情を爆発させているこの曲はまさにロックって感じ。トガっててかっこいいです。

I've had too much to drink

飲みすぎた

I think that's why I'm handcuffed to this armchair

そのせいでこのアームチェアに手錠をつながれてる

Get out of my room

私の部屋から出て行ってよ

It's all inside your head

全部あなたの思い描いていた通り

How can it be?

どうしてそうなるわけ?

I'm handcuffed to this armchair

私はこのアームチェアに手錠をつながれてる

Such a goddamn waste of time

マジで時間の無駄

And time again I try to run but I'm just handcuffed to this armchair

まただ、逃げたいのにこのアームチェアに手錠をつながれてる

Following your rules

あなたのルールに従わされて

It's all inside your head

全部あなたの思い描いていた通り

How can it be?

どうしてそうなるわけ?

I'm handcuffed to this armchair

私はこのアームチェアに手錠をつながれてる

Get out of my room

私の部屋から出て行ってよ

 

It's a nice walk home, I got my shoelace in a bag

帰り道は気分がよかった、靴紐はバッグの中

'Cuz I'm the dangerous one, I got my shoelace in a bag

だって、私は危ない奴だから、バッグの中に靴紐を入れていたし

March into the office to argue that I'm okay

オフィスに乗り込んで、私は問題ないと言い張るの

'Cuz last I checked a concrete bed won't turn me to you

だって、コンクリートのベッドで寝てもあなたにはなれないってさっき確認したから

 

It's one thing to call me crazy

だから頭がおかしいって言われるの

But it's just weird, you're the one that raised me

でも変だよ、あなたは今の私を作った人なのに

I question what I see in front of me

私の目の前にあるものはなんなのだろう

 

I've had some time to think

時々考えてた

I think that's why I'm handcuffed to this armchair

そのせいでこのアームチェアに手錠をつながれてる

Get out of my room

私の部屋から出て行ってよ

It's all inside your head

全部あなたの思い描いていた通り

How can it be?

どうしてそうなるわけ?

I'm handcuffed to this armchair

私はこのアームチェアに手錠をつながれてる

Such a goddamn waste of time

マジで時間の無駄

And time again I try to run but I'm just handcuffed to this armchair

まただ、逃げたいのにこのアームチェアに手錠をつながれてる

Following your rules

あなたのルールに従わされて

It's all inside your head

全部あなたの思い描いていた通り

How can it be?

どうしてそうなるわけ?

I'm handcuffed to this armchair

私はこのアームチェアに手錠をつながれてる

 

I'll bite your hand you don't feed me

食べ物もよこさない、その手を噛んでやる

When I kissed the floor I tasted blood I knew

床に唇をつけると血の味がした、そうだ

 

I've had too much to drink

私は飲みすぎた

I think that's why I'm handcuffed to this armchair

そのせいでこのアームチェアに手錠をつながれてる

Get out of my room

私の部屋から出て行ってよ

It's all inside your head

全部あなたの思い描いていた通り

How can it be?

どうしてそうなるわけ?

I'm handcuffed to this armchair

私はこのアームチェアに手錠をつながれてる

Such a goddamn waste of time

マジで時間の無駄

And time again they think I'm unaware I'm just handcuffed to this armchair

まただ、あの人たちは私が気づいてないと思ってる、

このアームチェアに手錠をつながれてることを

Following your rules

あなたのルールに従わされて

It's all inside your head

全部あなたの思い描いていた通り

How can it be?

どうしてそうなるわけ?

I'm handcuffed to this armchair

私はこのアームチェアに手錠をつながれてる

 

I'm handcuffed to this armchair

私はこのアームチェアに手錠をつながれてる

Get out of my room

私の部屋から出て行ってよ