こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Care / Freak Slug & Nice Guys 歌詞和訳

叶うこともなく、行き場もない恋心を歌う歌詞とやるせなくチルいメロディーにため息が。モテないっていうのは辛いよね~

I don’t think you’ll ever know me

あなたが私を知ることはないでしょう

I think it's weird 'cause all those years go by

こんなに年月が経っていたなんて変な感じ

I used to know you

あなたのことは知っていたわ

Wish that you could give me time

私に時間をくれたらよかったのに

Just a little more

あと少しだけ

 

I don't think you'll ever hold me

あなたが私を抱きしめてくれることはないでしょう

Like I want

そうしてほしくても

The way I see it in my dreams

夢で見たように

I don't think

I could ever understand it

私にわかることもないでしょう

No, no

そう

 

I don't get why you don't wanna

拒むのはなぜなの

Show me, show me

見せてよ

Show me that you care

私を気にかけてくれているって

I don't get why you don't wanna

拒むのはなぜなの

I want us to be more than just good friends

ただのいい友達以上の関係になりたいのよ

 

Things are never like what they were

変わらないことなんてない

But I gotta accept it

でもそれを受け入れなきゃいけない

In front of my own eyes

この両の目の前で

You’re dancing with hеr

あなたは彼女と踊っている

I gotta let go

行かなきゃ

Take it out

取り除かなきゃ

Of my jealous sight

嫉妬に満ちた光景を

 

Things arе never like what they were

変わらないことなんてない

We ride home in the early morning

私たちは朝早く車で家に帰った

You don't talk much 'cause you're distracted

あなたは落ち着かない様子で口数は少なく、

And still I—

私はまだ...

 

I don't get why you don't wanna

拒むのはなぜなの

Show me, show me

見せてよ

Show me that you care

私を気にかけてくれているって

I don't get why you don't wanna

拒むのはなぜなの

I want us to be more than just good friends

ただのいい友達以上の関係になりたいのよ

 

I want us to be

なりたいのよ

 

I'll keep it shut

Keep it shut

黙っておこう

 

メモ

distract

「気を散らす」「心をかき乱す」