こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Feels Like We Only Go Backwards / Tame Impala 歌詞和訳

Tame Impalaはオーストラリアで活動する現代のサイケデリックロックシーンを代表するバンド。正直今まであんまり興味なかったけど、ぼっち・ざ・ろっくのリョウさんのマシンガン解説とSICK HACKの曲を聴いてサイケデリックロックいいじゃん。と思い始めました。ドラッグの幻覚ってこんな感じなのね。

It feels like I only go backwards, baby

ただ後ろ向きに進んでいるような気分だ

Every part of me says, "Go ahead"

僕のすべてが「前へ進め」と言っている

I got my hopes up again, oh no, not again

また希望を感じたと思ったけど、違った

Feels like we only go backwards, darling

ただ後ろ向きに進んでいるような気分だよ

 

I know that you think you sound silly when you call my name

僕の名前を呼ぶその響きが馬鹿みたいに感じるんだろう

But I hear it inside my head all day

でも僕は一日中頭の中でその声が聞こえるんだ

When I realise I'm just holding on to the hope that maybe

そう気づいたときはただ希望にしがみつくしかない

Your feelings don't show

君は感情を表に出さないだけかもしれないと

 

It feels like I only go backwards, baby

ただ後ろ向きに進んでいるような気分だ

Every part of me says, "Go ahead"

僕のすべてが「前へ進め」と言っている

I got my hopes up again, oh no, not again

また希望を感じたと思ったけど、違った

Feels like we only go backwards, darling

ただ後ろ向きに進んでいるような気分だよ

 

The seed of all this indecision isn't me, oh no

優柔不断なのは僕のせいじゃない

'Cause I decided long ago

ずっと前に決めたからさ

But that's the way it seems to go

でもなるべくしてそうなったのだろう

When trying so hard to get to something real

現実的になろうと努力していたら

It feels

それはこんな感じだ

 

It feels like I only go backwards, baby

ただ後ろ向きに進んでいるような気分だ

Every part of me says, "Go ahead"

僕のすべてが「前へ進め」と言っている

I got my hopes up again, oh no, not again

また希望を感じたと思ったけど、違った

Feels like we only go backwards, darling

ただ後ろ向きに進んでいるような気分だよ

 

メモ

indecision

「優柔不断」「逡巡」