こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Self-Help / Tomberlin 歌詞和訳

不思議な空気を纏った歌詞が魅力的な歌だと思います。自己啓発本をハエ叩きに使ってすっきりしたっていうエピソードに彼女独特のユーモアも感じる。

Electrocuted in the bathtub

バスタブで感電した

Yellow black, my bruises become

私の痣は黄色に、黒になる

The heart is a heavy coffin

心臓は重い棺のよう

Where I lay down everyone I love

私は愛する人たちの中で横たわるの

 

I used the self-help book

自己啓発本を使って

To kill a fly

ハエを叩いた

I think it worked, Mom

うまくいったと思うわ、ママ

I think I’m fine

私は元気

 

Pray for my fifth of a century

私の5分の1世紀の為に祈ろう

The start of the beginning

始まりの最初の為に

The light in my eyes

私の目に浮かぶ光は

Not the tears that fall out

零れ落ちる涙じゃない

 

Well, you have a soft sort of power

あなたにはある種ソフトな力があると思う

But you know I’m not your napkin

でも私はあなたのナプキンじゃないの

This time

This time

This time

今は

 

メモ

coffin

「棺」

 

self-help books

自己啓発本