こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

The Other Girls / Vivian Girls 和訳

歌詞から量産型女子になんてなりたくねえ!という強い意志を感じます。以前プログラマーの知人が量産型女子のことを「コピペして増やしたような女」って呼んでたの、すごい好きだったな。

I don't wanna be like the other girls

他の女の子たちみたいになりたくない

Don't wanna see like the other girls

他の女の子たちみたいに世界を見たくない

I don't wanna lose myself

私は自分を見失いたくない

I don't wanna live my life like the other girls

他の女の子たちみたいに生きたくない

I don't wanna spend my time like the other girls

他の女の子たちみたいに時間を使いたくない

I don't wanna lie like the other girls

他の女の子たちみたいに嘘をつきたくない

Don't wanna try and try, like the other girls

他の女の子たちみたいに何でもやりたくない

I just wanna spend my time inside my mind

私は自分の世界で過ごしていたいの

 

I don't wanna live like the other girls

他の女の子たちみたいに生きたくない

Don't wanna give like the other girls

他の女の子たちみたいに自分を犠牲にしたくない

I don't wanna lose myself

私は自分を見失いたくない

All these people tell me these things like you got it good

こういう人たちは良かれと思って言うけど

Well, I don't wanna live my life like they think I should

私はあの人たちの思いどおりには生きたくない

No, I don't wanna be like the other girls

他の女の子たちみたいになりたくない

Don't wanna see the other girls

他の女の子たちなんて見たくない

I just wanna spend my time inside my mind

私は自分の世界で過ごしていたいの