こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Fire / Kasabian 歌詞和訳

トリッピーなブードゥー教のバンドとコーラスを担当するニューヨークのディスコ・バンドの対バンをイメージして書いたらしいです。

Shake me into the night

夜に揺さぶって

I'm an easy lover

俺は浮気な恋人

Take me into the fight

戦いに巻き込んで

I'm an easy brother

俺は気楽な仲間

I'm on fire

俺は燃えている

 

Burn my sweet effigy

愛しい彫刻を燃やして

I'm a road runner

俺はロードランナー

Spill my guts on a wheel

車輪の上ですべてを話そう

I wanna taste, uh-huh

味わってみたい

I'm on fire

俺は燃えている

I'm on fire

俺は燃えている

 

And I'm on fire

俺は燃えている

I'm going

俺は進み

You tell me

君は言う

I feel it, I say

感じる、そしてこう言う

I'm heading back into the tunnel for my soul to burn

トンネルに戻り、魂を燃やそう

And I'm on fire

俺は燃えている

I'm coming, You coming

俺は行く、そして君も

No hiding my feeling

気持ちは隠さない

I wanna take it to the highest over me, yeah

最高まで行きたいんだ

 

Wire me up to machines

機械に縛り付けて

I'll be your prisoner

俺は君の罪人

Find it hard to believe

信じられないな

You are my murderer

君は俺を殺した

I'm on fire

俺は燃えている

Look behind you, there's the falling sky

振り返ってみて、世界が終ろうとしている

 

And I'm on fire

俺は燃えている

I'm going

俺は進み

You tell me

君は言う

I feel it, I say

感じる、そしてこう言う

I'm heading back into the tunnel for my soul to burn

トンネルに戻り、魂を燃やそう

 

And I'm on fire

俺は燃えている

I'm on fire

俺は燃えている

Move on

進もう

You got to move on

君は進むしかない

You got to hit 'em to the hip

あいつらをぶちのめすんだ

And get your shake on

必ず

Move on

進もう

You got to move on

君は進むしかない

You got to hit 'em to the hip

あいつらをぶちのめすんだ

And get your shake on

必ず

I feel it, I want it

感じる、欲しいんだ

I'm coming, I tell ya

俺は行く、そして君に言う

I drove the bullet from the heavens to the one you serve

俺は天国から君が仕えるものへ弾を打ち込んだのだと

I'm going

俺は進もう

I'm running

走り続けよう

Out to the highest love

最高の愛へ

I'm wanna hit you to the hip

俺は君をぶちのめしたい

I'm on fire

俺は燃えている

Move on

進もう

You got to move on

君は進むしかない

You got to hit 'em to the hip

あいつらをぶちのめすんだ

And get your shake on

必ず

I'm on fire

俺は燃えている

Move on

進もう

You got to move on

君は進むしかない

You got to hit 'em to the hip

あいつらをぶちのめすんだ

And get your shake on

必ず

 

メモ

effigy

「肖像彫刻」

 

spill one's guts

「洗いざらい話す」

 

sky is falling

「破滅が近づいている」

 

shake on it

「握手して約束する」