こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Baybee / Jay Som 歌詞和訳

You're content with what you have

With your hands tied behind your back

あなたは背中で手を縛られながらも、今あるものに満足してる

 

I know

わかってる

You know

あなたもわかってるよね

 

If I leave you alone

When you don't feel right

落ち込んでいるあなたを一人にしたら

I know we'll sink for sure

きっと私たちはダメになる

I'll play your game once more

私はまたあなたの思うつぼ

If you don't feel right

あなたが落ち込んでいたら

If you don't feel right

あなたが落ち込んでいたら

 

Sweetheart, listen

ねえ聞いて

Make up your mind

決めて

Whatever helps you sleep in the night

夜、あなたの眠りを助けるのがなんであれ

Pieces won’t mend back together, that's a shame

残念だけど、ピースが元に戻ることはない

You shave at parts of me I must erase

あなたは私の一部を削り、私は消えるしかない

 

'Cause I know

だってわかってるから

You know

あなたも

I know

私も

 

If I leave you alone

When you don't feel right

落ち込んでいるあなたを一人にしたら

I know we'll sink for sure

きっと私たちはダメになる

I'll play your game once more

私はまたあなたの思うつぼ

If you don't feel right

If you don't feel right

If you don't feel right

If you don't feel right

If you don't feel right

あなたが落ち込んでいたら

 

メモ

be content with

「~に満足している」「~に甘んじている」