こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Lose / Hannah Jadagu 歌詞和訳

新しい恋へのときめきと躊躇いが綴られた繊細で乙女な歌。見た目強めのドレッドお姉さんが歌っているというギャップがまたきゅんです。

Couldn't believe it was you

あなただったなんて思えなかった

I've waited for some time

いつだったか待っていたの

And now that it's us two

そして、今私たちは二人きり

Am I gonna lose myself, and mind?

私、私じゃいられなくなっちゃうのかな

If you could speak your truth

あなたが本当のことを話してくれるなら

Would it be what I want

それは私がしてほしかったこと

To hear when we're alone

二人きりになったら聞かせて

On our way home

From the party

パーティーから一緒に帰る途中で

 

Moving on with you

あなたと一緒にいる

What more could I do?

それ以上に私にできることあるのかな

It's best if this is something new

これが新しい恋ならそれよりいいことはない

So why am I scared to lose?

どうして私は失うことを恐れているのだろう

 

You're pulling me in close

あなたが私をそばに引き寄せると

I'm nervous, hoping it don't show

緊張する、バレないといいけど

It's time to let you know

そろそろあなたに伝える時

I'm scared of what we're starting

私たちが始めようとしていることが怖いの

But on the straight walk home

でもまっすぐ家に帰る途中

Complicated feelings seem to grow

複雑な気持ちが膨らんでいく気がした

You should stay anyways, okay

何にしてもあなたにここにいてほしい

I don't know what you feel

あなたがどう感じているかはわからない

If I did, would I break?

もしわかっていたら、私は壊れてしまうかな

 

Moving on with you

あなたと一緒にいる

What more could I do?

それ以上に私にできることあるのかな

It's best if this is something new

これが新しい恋ならそれよりいいことはない

So why am I scared to lose?

どうして私は失うことを恐れているのだろう

 

The things we haven't done

私たちがまだしていないことを

Play out in my mind

心の中で再現してみる

Would you just give me time?

私に時間をくれないかな

No wonder we're so close

私たちが親密になるのは当然のこと

I'll know if you let go

あなたが私を離すときが来たらわかるわ

'Cause I'll be holding tight

あなたを強く抱きしめているから