こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

If Only / smol fish 歌詞和訳

オーストラリア出身の4人組ガールズバンド。わりと王道なインディーポップロックって感じです。フレッシュでとってもキュート。

We seem to keep meeting like this

私達、こんな感じで会い続けるんだろうな

And for once I’m not in knots but I’m in deep

今回に限ってはもやもやしてはないけど落ち込んでる

When the gaze of a glanced side eye

横目で視線を投げかけてくれたら

Could feed me for days at a time

たちまち元気になれるのに

 

If only, you got to know me

あなたが私を知ってくれさえすれば

I feel as if you’re really gonna show me who I am

私がどんな人か教えてくれるんじゃないかって気がするんだ

And who I, who I

私が

Who I will become

何になれるか

Who I, who I

私が

Who I will become

何になれるか

 

I met that the boyfriend of the girl I was seeing

デートしてた女の子の彼氏に会った

I got broken up with twice in one week

1週間のうちに2回失恋した

And I’ll say I’m over dating

もうデートはこりごりって言いたいけど

But I’m just over seeing everyone I liked with someone else

好きだった人が私じゃない誰かといたってもういいの

 

If only, they got to know me

私を知ってくれさえすれば

I feel as if they really could’ve shown mе who I was

みんな私がどんな人か教えてくれたんじゃないかって気がするんだ

And who I, who I

私が

Who I would become

何になれたか

Who I, who I

私が

Who I would becomе

何になれたか

 

If I catch my breath I’m two steps ahead

息を整えたら2歩は先に進める

I don’t know your last name or the last book you read

あなたの苗字も最後に読んだ本も知らないけど

But oh how I’d love to learn

すごく知りたい

Each of your favourite words

あなたが好きな言葉一つ一つを

 

'Cause if only, you got to know me

だって私を知ってくれさえすれば

I feel as if you’re really gonna show me who you are

本当のあなたを教えてくれるんじゃないかって気がするから

And who you, who you

あなたが

Who you will become

あなたが何になれるか

Who you, who you

あなたが

Who you will become

何になれるか

 

And if only, you got to know me

私を知ってくれさえすれば

I feel as if you’re really gonna show me who you are

本当のあなたを教えてくれるんじゃないかって気がするから

And who you, who you

あなたが

Who you will become

あなたが何になれるか

Who you, who you

あなたが

Who you will become

何になれるか

 

メモ

knot

「もつれ」「こぶ」

 

in deep

「まずい状況に陥る」