こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Hairdo / Little Birdy 和訳

あなたはそのままでいいのよ、と語る心温まる歌です。YOUとCharaを足して二で割って酒焼けさせたような、ケイティー・スティールの嗄れ声がこれまた最高。

You don't need to try

頑張らなくていいのよ

I am happy just the way you are

そのままのあなたで私は幸せ

Don't change yourself honey

自分を変えようとしないで

I am happy just the way you are

そのままのあなたで私は幸せだから

 

I don't need no-one to tell me babe

誰に言われなくてもいいの

It's my whole heart, it's here to stay

私は心から望んで、ここにいる

 

You don't need no hairdo

髪をセットしなくてもいい

You don't need no cigarette

煙草を吸わなくてもいい

Oh baby, you got what I want

ベイビー、あなたは私が求めるものをすでに持っている

You don't need no hairdo

髪をセットしなくてもいい

You don't need no cigarette

煙草を吸わなくてもいい

Oh baby, I'm addicted

ベイビー、私はあなたに夢中なの

 

Fly above the ocean

海の上を飛んで

Fly above and see how we float

空を飛んで私達が漂う様子を見てみよう

Everything is here honey

ハニー、すべてここにあるわ

Everything is right in it's place

まさしくここにすべてが

 

It's the time of year for changing tune

そろそろ見方を変えてみようよ

It's the time of year for making plans

計画を立てる時期よ

 

You don't need no hairdo

髪をセットしなくてもいい

You don't need no cigarette

煙草を吸わなくてもいい

Oh baby, you got what I want

ベイビー、あなたは私が求めるものをすでに持っている

You don't need no hairdo

髪をセットしなくてもいい

You don't need no cigarette

煙草を吸わなくてもいい

Oh baby, I'm addicted to you

ベイビー、私はあなたに夢中なの

 

Darling, you're waking up

ダーリン、わかっているでしょう

 

You don't need no hairdo

髪をセットしなくてもいい

You don't need no cigarette

煙草を吸わなくてもいい

Oh baby, you got what I want

ベイビー、あなたは私が求めるものをすでに持っている

You don't need no hairdo

髪をセットしなくてもいい

You don't need no cigarette

煙草を吸わなくてもいい

Oh baby, I'm addicted to you

ベイビー、私はあなたに夢中なの

 

メモ

change one's tune

「調子、態度を変える」