こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Sugar / Maroon 5 和訳

このラブソングは永久不滅。

I'm hurting baby, I'm broken down

ベイビー、僕は傷つき、落ち込んでいる

I need your loving, loving I need it now

君の愛が必要だ、今すぐに

When I'm without you, I'm something weak

君がいないと壊れてしまいそうなんだ

You got me begging, begging, I'm on my knees

僕は膝をついて頼まずにいられない

 

I don't wanna be needing your love

君に愛されたいと思いたくない

I just wanna be deep in your love

ただ君の愛に溺れたい

And it's killing me when you're away

君がそばにいないと死んでしまいそうだ

Ooh, baby

ベイビー

'Cause I really don't care where you are

君がどこにいても構わない

I just wanna be there where you are

僕は君のいる場所にいたい

And I gotta get one little taste

少しだけ味わわせて

 

Sugar, yes, please

甘い砂糖を

Won't you come and put it down on me?

こっちへきて僕に振りかけてくれないか

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいる、必要なんだ

Little love, a little sympathy

少しの愛と、少しのシンパシーが

Yeah, you show me good loving, make it alright

君は美しい愛を見せてくれる、安心させてくれる

Need a little sweetness in my life

この人生には少しの甘さが必要だ

Your sugar, yes, please

君の砂糖を

Won't you come and put it down on me?

こっちへきて僕に振りかけてくれないか

 

Babe, my broken pieces, you pick them up

ベイビー、僕の破片を君は拾い上げる

Don't leave me hanging, hanging, come give me some

僕を放っておかないでくれ、こっちへきて

When I'm without you, I'm so insecure

君がいないと不安で仕方がないんだ

You are the one thing, one thing I'm living for

君こそ僕が生きるただ一つの目的

 

I don't wanna be needing your love

君に愛されたいと思いたくない

I just wanna be deep in your love

ただ君の愛に溺れたい

And it's killing me when you're away

君がそばにいないと死んでしまいそうだ

Ooh, baby

ベイビー

'Cause I really don't care where you are

君がどこにいても構わない

I just wanna be there where you are

僕は君のいる場所にいたい

And I gotta get one little taste

少しだけ味わわせて

 

Sugar, yes, please

甘い砂糖を

Won't you come and put it down on me?

こっちへきて僕に振りかけてくれないか

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいる、必要なんだ

Little love, a little sympathy

少しの愛と、少しのシンパシーが

Yeah, you show me good loving, make it alright

君は美しい愛を見せてくれる、安心させてくれる

Need a little sweetness in my life

この人生には少しの甘さが必要だ

Your sugar, yes, please

君の砂糖を

Won't you come and put it down on me?

こっちへきて僕に振りかけてくれないか

 

I want that red velvet, I want that sugar sweet

レッド・ヴェルヴェットが食べたいよ、甘い砂糖が欲しいんだ

Don't let nobody touch it unless that somebody's me

僕以外の誰にも触らせないで

I gotta be a man, there ain't no other way

男にならなくては、そうするしかない

'Cause girl you're hotter than a Southern California day

君は南カリフォルニアで過ごす日よりもホットだから

Never wanna play no games, you don't gotta be afraid

もう駆け引きはしたくない、怖がらないで

Don't give me all that shy shit

そんなに恥ずかしがらないで

No makeup on, that's my sugar

素顔の君こそ僕の砂糖

 

Sugar, yes, please

甘い砂糖を

Won't you come and put it down on me?

こっちへきて僕に振りかけてくれないか

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいる、必要なんだ

Little love, a little sympathy

少しの愛と、少しのシンパシーが

Yeah, you show me good loving, make it alright

君は美しい愛を見せてくれる、安心させてくれる

Need a little sweetness in my life

この人生には少しの甘さが必要だ

Your sugar, yes, please

君の砂糖を

Won't you come and put it down on me?

こっちへきて僕に振りかけてくれないか

 

メモ

red velvet

欧米でよく食べられる赤いスポンジ生地にバタークリームが挟まれたケーキのこと。