こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Sleep / Hatchie 歌詞和訳

包み込むように広がるシンセ音が心地よく、ポップでキャッチーなメロディーにきゅんです。ちなみに嬉しいことに私は好きな芸能人が夢に出てくることが結構あるんだけど、夢占い的に有名人が出てくるのは承認欲求がぶちあがっていることを示しているらしいです。それから夢占いするのやめました。

You don't have to speak out loud

声に出さなくてもいいわ

You can say it in your sleep

眠りの中で言えばいい

Just come see me in my dreams

私の夢まで会いに来てくれたら

No wonder I'm smiling in my sleep

寝ながら微笑んでいても何も不思議じゃない

 

Tell me if you could decide

決まったら教えて

What you could provide

あなたは何をくれるのか

Wanna know your insides

あなたの心を知りたいの

With no time left to hide

隠してなんていられないわ

Do you still believe in fate?

今でも運命を信じる?

Great love still awaits

大いなる愛は今もどこかで待っているかしら

Or is it really too late?

それとももう遅すぎる?

No time to escape

逃げていられないわ

 

You don't have to speak out loud

声に出さなくてもいいわ

You can say it in your sleep

眠りの中で言えばいい

Just come see me in my dreams

私の夢まで会いに来てくれたら

No wonder I'm smiling in my sleep

寝ながら微笑んでいても何も不思議じゃない

 

I dream of keepin' you confined

夢の中であなたを閉じ込めるの

No one else is all mine

あなたの他に私のものと言える人はいないわ

Put our differences aside

二人の違いを脇に置いたら

Two worlds could collide

二つの世界は衝突するかもしれない

Baby, I'm a piece of glass, I shatter so fast

ベイビー、私はガラスの欠片

すぐに壊れてしまうの

Don't know how long I'll last

いつまでもつかわからない

Is one day too much to ask?

ただ一日でも一緒にいられないかな

 

You don't have to speak out loud

声に出さなくてもいいわ

You can say it in your sleep

眠りの中で言えばいい

Just come see me in my dreams

私の夢まで会いに来てくれたら

No wonder I'm smiling in my sleep

寝ながら微笑んでいても何も不思議じゃない

 

Tell me what's on your mind?

何を思っているの?

Are you leavin' me behind?

私を置いていくの?

Do you feel what I feel?

あなたは私と同じ気持ちかな

Is it buried deep inside?

その気持ちは深いところに隠されているの?

 

You don't have to speak out loud

声に出さなくてもいいわ

You can say it in your sleep

眠りの中で言えばいい

Just come see me in my dreams

私の夢まで会いに来てくれたら

No wonder I'm smiling in my sleep

寝ながら微笑んでいても何も不思議じゃない

 

You don't have to speak out loud

声に出さなくてもいい

You don't have to speak out loud

声に出して言わなくてもいい

 

メモ

confine

「閉じ込める」