こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Asking For a Friend / Hector Gachan 和訳

話しづらい悩みを相談するとき「と、友達の話なんだけどさ~」とお茶を濁すのは万国共通らしい。

Oh, my me, oh, my word

なんてことだろう

Is there something beyond the world?

この世界の外には何があるのだろう

Oh, my me, oh, my word

驚いたよ

 

Don't mind me, don't mean to offend

僕のことは気にかけなくていい、責めてるわけじゃない

I'm just asking for a friend

ただ友達のために聞いてるんだ

Don't mind me, don't mean to offend

僕のことは気にかけなくていい、責めてるわけじゃない

 

On my own, on my own

一人でやっていける

Whether here or there, always unknown

どこにいても、そこは知らない場所

On my own, on my own, yeah

一人でやっていけるさ

 

I can pretend and you can play along

僕はそんなふりをできるし、君もそうできる

You can pretend and I can play along

君はそんなふりをできるし、僕もそうできる

I can pretend and you can play along

僕はそんなふりをできるし、君もそうできる

I'll never un-see the endless memory

僕は終わらない記憶を見て見ぬふりはできない

The endless memory, I'll never see

終わらない記憶、僕は決して見ない

I'll never un-see, never un-see

見て見ぬふりはできない

 

Oh, my me, along the way

ああ、この道の先で

Did you find your happy place?

君は幸せになれる場所を見つけたかな

Oh, my me, along the way

ああ、この道の先で

 

Don't mind me, don't mean to offend

僕のことは気にかけなくていい、責めてるわけじゃない

I'm just asking for a friend

ただ友達のために聞いてるんだ

Don't mind me, don't mean to offend

僕のことは気にかけなくていい、責めてるわけじゃない

 

You can change, change your name

君は変えられる、その名前を

But in the end, who you are can never be replaced

でも結局、君自身を取り換えることはできない

But I can change, I can change, change

でも僕は変えられる、変えられるさ

 

I can pretend and you can play along

僕はそんなふりをできるし、君もそうできる

You can pretend and I can play along

君はそんなふりをできるし、僕もそうできる

I can pretend and you can play along

僕はそんなふりをできるし、君もそうできる

I'll never un-see the endless memory

僕は終わらない記憶を見て見ぬふりはできない

The endless memory, I'll never see

終わらない記憶、僕は決して見ない

I'll never un-see, never un-see

見て見ぬふりはできない

 

If I talk all the time

いつも打ち明けていたら

I will not hear what's on my mind

自分の気持ちに耳を傾けることはないだろう

Listen up, friend of mine

聞いて、友達だろ

If I talk all the time

いつも打ち明けていたら

I will not hear what's on your mind

君の気持ちに耳を傾けることはないだろう

If I talk all the time

いつも打ち明けていたら

 

メモ

oh, me / oh, my / oh, my word

"oh, my god"と同義。

 

asking for a friend

「友達の話なんだけど」

本当は自分の悩みなんだけど、正直にそういうのは恥ずかしいから友達の話に置き換えるときに言うやつ。

 

play along

「協力する」「調子を合わせる」「一緒に楽しくやる」