こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

All You Do / Magdalena Bay 歌詞和訳

ふわふわ美麗メロディーと舌足らずな甘い歌声がたまりません。

Help me out

助けて

I can’t take the way my face blurs in a crowd

人混みの中で顔がぼやけていくことに耐えられない

Drive around

ドライブしていると

Show up uninvited, conversate too loud

呼んでもない人が現れて大声で話しかけてくる

I only drink when I’m drunk

飲むのは酔っているときだけ

Can’t fall asleep on my own

自力では眠れないの

I only wanna have some fun

少し楽しみたいだけ

Let the party never end

終わらないパーティーをしよう

 

I’ll send you my favorite songs

お気に入りの曲を送るわ

Yeah, that’s neat!

素敵でしょ

I promise that we could be so complete

私たちは絶対に完全な存在になれる

 

All you do

あなたのすることはすべて

Is good

素晴らしい

I live for the moment

私はこの時を生きる

I cry when it’s over

泣くのはそれが終わった時

So hold me like you should

だからあなたの思いのままに抱きしめて

All you do

あなたのすることはすべて

Is good

素晴らしい

I live for the moment

私はこの時を生きる

I die when it’s over

死ぬのはそれが終わった時

So hold me like you should

だからあなたの思いのままに抱きしめて

 

Heard you found

あなたは見つけたのだと聞いたわ

Somеthing like a passion

情熱に似た何かを

To keep your feet on the ground

それであなたは現実世界を生きていける

Look around

周りを見て

What if all thesе people

もしこの人たちがみんな

Were trees growing up through the clouds

雲に届くほど大きく育つ木だったらどうする?

Talk about

話して

Anything to keep my mind from checking out

不安を忘れられるようなことを

Don’t leave now

まだ行かないで

Stick around and let the party never end

ここにいて、終わらないパーティーをしよう

 

You’ll send me your favorite songs

お気に入りの曲を送って

Yeah, that’s sweet!

素敵ね

I promise that we could be so complete

私たちは絶対に完全な存在になれるわ

 

All you do

あなたのすることはすべて

Is good

素晴らしい

I live for the moment

私はこの時を生きる

I cry when it’s over

泣くのはそれが終わった時

So hold me like you should

だからあなたの思いのままに抱きしめて

All you do

あなたのすることはすべて

Is good

素晴らしい

I live for the moment

私はこの時を生きる

I die when it’s over

死ぬのはそれが終わった時

So hold me like you should

だからあなたの思いのままに抱きしめて

 

Is anybody out there?

誰かいる?

You’re so out there

あなたはいつもそこにいる

Hold me like you should

あなたの思うままに抱きしめて

I could be with all these people

たくさんの人と一緒にいることもできる

And still feel alone

なのに寂しい

But I’m not scared

でも怖くはないわ

Because I’m home

私は帰ってきたから

 

All you do

あなたのすることはすべて

Is good

素晴らしい

I live for the moment

私はこの時を生きる

I cry when it’s over

泣くのはそれが終わった時

So hold me like you should

だからあなたの思いのままに抱きしめて

 

All you do (Everything that I try)

あなたのすることはすべて(私の努力はすべて)

Is good (Hold me close and I’ll feel alive)

素晴らしい(私を抱き寄せて、そうすれば生きている心地がする)

I live for the moment (It's alright)

私はこの時を生きる(そうよ)

I die when it’s over

死ぬのはそれが終わった時

So hold me like you should (We’ll drift a little longer tonight)

だからあなたの思いのままに抱きしめて(今夜はもう少しだけ流れに身を任せていよう)

 

メモ

neat

「整っている」「こぎれいな」「素敵」

 

what if

「仮に○○だったら」「もし○○が起きたら」

 

check out

「調べる」「追い詰める」「合計する」