こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Shut Up and Let Me Go / The Ting Tings 歌詞和訳

昔めっちゃ流行りましたね~。最近若い子に人気の音楽を全然追ってないので、キテるアーティストの勢いをタイムリーに感じられるのって幸せなことだったんだなって今になって思います。

Hey!

 

Shut up and let me go

黙って私を行かせて

This hurts, I tell you so

そう言うのは心が痛むわ

For the last time you will kiss my lips

最後は唇にキスしてくれるよね

Now shut up and let me go

じゃあ黙って私を行かせて

Your jeans were once so clean

あなたのジーンズって昔は綺麗だったのに

I bet you've changed your wardrobe since we met

出会ってから服装変えたよね

 

Now, oh, so easily you're over me

あなたは簡単に私を乗り越える

Gone is love

なくなったのは愛

It's you that ought to be holding me

私を抱きしめるべきなのはあなた

I'm not containable

私のことは収納できないし

This time love is not sustainable

今、愛は持続可能じゃない

 

I ain't freakin', I ain't fakin' this

私はイカれてない、嘘もついてない

I ain't freakin', I ain't fakin' this

私はイカれてない、嘘もついてない

I ain't freakin', I ain't fakin' this

私はイカれてない、嘘もついてない

Shut up and let me go

黙って私を行かせて

Hey!

 

Shut up and let me go

黙って私を行かせて

This hurts, what I can't show

見せられないのは心が痛むわ

For the last time you have me in bits

最後は悲しんでくれるよね

Now shut up and let me go

じゃあ黙って私を行かせて

For fear of living in regret

後悔しながら生きるのが怖くて

I've changed since from when we first met

初めて会ったときから私は変わったの

 

Now, oh, so easily you're over me

あなたは簡単に私を乗り越える

Gone is love

なくなったのは愛

It's me that ought to be moving on

ここを離れるべきなのは私

You're not adorable

あなたに魅力は感じない

I want something un-ignorable

私が欲しいのは目が離せない何か

 

I ain't freakin', I ain't fakin' this

私はイカれてない、嘘もついてない

I ain't freakin', I ain't fakin' this

私はイカれてない、嘘もついてない

I ain't freakin', I ain't fakin' this

私はイカれてない、嘘もついてない

Shut up and let me go

黙って私を行かせて

Hey!

 

Oh, love

ねえ

Hold this

抱きしめて

Hey!

Hey!

 

Shut up and let me go

黙って私を行かせて

This hurts, I tell you so

そう言うのは心が痛むわ

For the last time you will kiss my lips

最後は唇にキスしてくれるよね

Now shut up and let me go

じゃあ黙って私を行かせて

Hey!

 

メモ

in bits

極度にブチぎれたり、がっかりしたりすること。