こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Sweet Darlin' / She & Him 和訳

乙女心とユーモアを持ち合わせたズーイー・デシャネルさん、憧れます。しかも全然老けないし。なぜ。。

When I was a little bit younger

もう少し若かった頃

The strain I was under could make me cry

プレッシャーに泣きそうだった

Now I'm a little bit older, a little bit bolder

今の私はもう少し大人で、大胆

But never so shy

でもシャイだったことはないわ

 

Sweet darlin', come hold me

愛しいあなた、私を抱きしめて

Just a little bit longer now

もう少しだけ長く

 

When things were a little bit clearer

もう少し物事が単純だった頃

When we got nearer I shrugged from your touch

私達の距離は今より近かった、でも私はあなたが触れようとすると縮こまった

Now that I know what I want, see

今の私は自分の欲しいものがわかる、見て

I think that it haunts me

憑りつかれているみたいなの

I want you too much

私はあなたが欲しいのよ

 

Sweet darlin', come hold me

愛しいあなた、私を抱きしめて

Just a little bit longer now

もう少しだけ長く

 

メモ

under strain

「負担がかかっている」

 

surug

「肩をすくめる」