こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

I Haven't Been True / The Walters 歌詞和訳

The Waltersはシカゴで結成されたインディーポップバンドです。オールディーズの雰囲気が漂うレトロでメロディアスなサウンドが素敵。この"I Haven't Been True"は「歳をとると、誰かを愛することが難しくなる」と歌う哀愁を感じるラブソング。うん、切実にそうよね。

You called me at night, I thought we were fine

夜、君から電話があった

僕らは大丈夫だと思っていたけれど

I told you I don't love you darling

「君を愛していないんだ」と僕は伝えた

Now I'm right by the phone, answering to your calls

今、僕は電話のすぐそばで君の呼び出しに答えている

I've gotta come clean, my darling

片をつけなければいけないね

 

I haven't been true to you in so long

僕はずっと君に正直じゃなかった

I haven't been true to you in so long

僕はずっと君に正直じゃなかったんだ

 

Now here we go it's terrible to think

さあこれからだ、考えるのも怖いけれど

I wanted you but I just couldn't stay

僕は君を求めていた、でも一緒にはいられない

And you know

わかるだろう

It's hard to love someone

誰かを愛するのは難しいことなんだ

When you know

That we're far too young

自分はもう若くないと悟った時は

 

And now I'm standing here I want to be the one for you

君にとって特別な人になりたくて、僕は今ここにいる

And now I can't believe the things I feel, I feel for you

今君にこんな気持ちを抱いているなんて、信じられないよ

 

I haven't been true to you in so long

僕はずっと君に正直じゃなかった

I haven't been true to you in so long

僕はずっと君に正直じゃなかったんだ

 

Now here we go it's terrible to think

さあこれからだ、考えるのも怖いけれど

I wanted you but I just couldn't stay

僕は君が好きだった、でも一緒にはいられない

And you know

わかるだろう

It's hard to love someone

誰かを愛するのは難しいことなんだ

When you know

That we're far too young

自分はもう若くないと悟った時は

 

I am an awful man, I never keep my secrets

僕は最低な男だ、秘密を守ることができない

I told you all those lies and I had you believing

こんなにも嘘をついて、君に信じさせた

 

I haven't been true to you in so long

僕はずっと君に正直じゃなかったんだ