こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

It's About Time / One Night Only 歌詞和訳

One Night Only最初期の地元への(ちょっと複雑な気持ちが入り混じった)愛と旅立ちがテーマの楽曲がエモくてめっちゃ好きです。都会っ子じゃ出せない素朴な青春が尊い

So many new faces, familiar places

馴染みの場所でたくさんの人に出会った

But I found my tracks to their hearts

でも彼らの心に繋がる道を僕は見つけた

And all the people I already know

知り合いみんなの心の中に

I hope I left with a place in their hearts

僕の場所が残っていたらいいと思う

Because they left with a place in my heart

彼らは今も僕の心の中にいるから

 

It's about time you're back in my life

そろそろ僕の元に戻ってきてもいいんじゃないか

'Cos I miss you honey

君が恋しいんだよ

It's about time you're back in my sight

そろそろ僕の目が届く場所へ戻ってきてもいいんじゃないか

'Cos I need you

君が必要なんだ

 

So all of these faces and brand new places

ここにいるみんなと、初めて行く場所

And a fresh start to my life

そして新しいスタートを切った生活

And now I know where I wanna go

今ならどこへ行きたいかわかる

I'm gonna make sure I do it just right

ちゃんとやっていくつもりさ

'Cos if I don't things won't feel right

じゃないとうまくやっていける気がしないから

 

Yes it's about time you're back in my life

そろそろ僕の元に戻ってきてもいいんじゃないか

'Cos I miss you honey

君が恋しいんだよ

It's about time you're back in my sight

そろそろ僕の目が届く場所へ戻ってきてもいいんじゃないか

'Cos I need you honey

君が必要なんだ

 

But I don't need you honey

でも君がいなくても平気さ

But I still miss you

まだ君を忘れられないけれど

But then it came so clearly

でもはっきりわかったんだ

That I don't need you anymore

もう君がいなくても平気なんだって

 

My best advice is to comprehend

僕からのアドバイスは理解すること

Ditch this tension, make amends

敵意を捨てて、心を入れ替えることだ

For the new times

これからのために

Not old times

これまででなく

 

It's about time you're back in my life

そろそろ僕の元に帰ってきてもいいんじゃないか

'Cos I miss you honey

君が恋しいんだよ

It's about time you're back in my sight

そろそろ僕の目が届く場所へ戻ってきてもいいんじゃないか

'Cos I need you

君が必要なんだ

 

メモ

ditch

「溝に落とす」「サボる」「(追手などから)逃げる」

 

tension

「緊張」「敵対関係」

 

amend

「改心する」