こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Night School / Coastal Cities 歌詞和訳

Night Schoolは昼間に仕事をしている大人たちが通う夜間学校のこと。微妙な関係の相手に「お互いのことを学ぼう、理解し合おう」と投げかける歌です。それにこのタイトルつけるセンス好き。

I'll let you know

教えてあげるよ

how this makes me feel

僕がどう思ったか

I'll let you know

教えてあげるよ

When you start being real

君が正直になってくれたら

You know not my heart

君は僕の心を知らない

But I won't let you go

でも僕は君を離さない

We could pass the time

時間をやり過ごすこともできるけど

But it'll be yours you know

その時間は君のものだ

 

We could learn how to handle each other

We could learn how to handle each other

We could learn how to handle each other

互いの扱い方を学ぼうよ

Splitting dream and welcome each other

夢を分かち合い、互いを受け入れよう

 

I'll let you know

教えてあげるよ

how this makes me feel

僕がどう思ったか

I'll let you know

教えてあげるよ

When you start being real

君が正直になってくれたら

You know not my heart

君は僕の心を知らない

But I won't let you go

でも僕は君を離さない

We could pass the time

時間をやり過ごすこともできるけど

But it'll be yours you know

その時間は君のものだ