こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Wet / Dazey and the Scouts 歌詞和訳

ボストンで結成され、現在活動休止中。メンバーはそれぞれ別のバンドで音楽を続けたり、過去作でTikTokを撮ったりしているそうです。この"Wet"は失恋して顔は涙でびちょびちょ、元カレを思い出してあそこもびちょびちょ...っていうなかなか下世話な歌(笑)こういうコンプラ&国民性的に日本じゃありえない曲に出会えるのも洋楽ディグの楽しいところ。

All alone in my bedroom

ベッドルームに一人きり

With the lights turned down and my roommate gone

部屋は真っ暗で、ルームメイトは出掛けてる

I know it's over, still, I cling on

終わったってわかってるのに、まだしがみついてる

'Cause I'm my own right-hand girl

私は私の右腕だから

And I don't need anyone

誰もいらないの

But sometimes, I miss your stupid face

でもたまに恋しくなるんだ、あなたのあほ面や

And your taste, and your smoking gun

あなたの味、あなたの煙を上げる銃が

 

It's so depressing how the tear ducts in my eyes

目に涙が溜まっていくのってすごく憂鬱

They're so much wetter than the space between my thighs

太ももの間よりずっと濡れちゃってる

Oh-oh-oh, I can't help if thinkin' about it only makes me cry

考えるだけで泣けてきたらどうしようもないよ

It keeps me wet, you know you keep me wet

私は濡れっぱなし、そうあなたは私を濡れっぱなしにするの

'Til I run dry

カラカラになるまで

 

It's nights like this that remind me of my deepest fantasy

こんな夜は暗すぎる妄想を思い出させる

Where I'm all alone and I feel the cold, dark earth caressing me

独りぼっちで、冷たく暗い土が私を撫でるの

'Cause I'm six feet under nearly and I don't have anyone

だってほとんど6フィートも下に落ちたのに私の周りには誰もいないから

But this wouldn't be the first or last time that

でもこれが最初でも最後でもないんだろうな

Both my tears and I have come

泣くと同時にイクのは

 

It's so depressing how the tear ducts in my eyes

目に涙が溜まっていくのってすごく憂鬱

They're so much wetter than the space between my thighs

太ももの間よりずっと濡れちゃってる

Oh-oh-oh, I can't help if thinkin' about it only makes me cry

考えるだけで泣けてきたらどうしようもないよ

It keeps me wet, you know you keep me wet

私は濡れっぱなし、そうあなたは私を濡れっぱなしにするの

'Til I run dry

カラカラになるまで

Oh, oh-oh-oh-oh

 

My blood runs cold, my thoughts are plasmic

背筋が凍りそうだし、頭がプラズマみたいに不安定になる

From not letting go

手放せなくて

And letting go could be orgasmic

手放したら最高にイケるかもしれないけど

But I guess I wouldn't know, ooh

どっちが正解かわかることなんてないんだろうな

 

It's so depressing how the tear ducts in my eyes

目に涙が溜まっていくのってすごく憂鬱

They're so much wetter than the space between my thighs

太ももの間よりずっと濡れちゃってる

Oh-oh, I can't help if thinkin' about it only makes me cry

考えるだけで泣けてきたらどうしようもないよ

It keeps me wet, you know you keep me wet

私は濡れっぱなし、そうあなたは私を濡れっぱなしにするの

'Til I run dry

カラカラになるまで

Oh, oh-oh-oh-oh

 

メモ

right-hand man

日本語と同じで一番信用できる部下っていう意味の「右腕」

"'Cause I'm my own right-hand girl(私は私の右腕だから)"はHなことも一人でできるって意味みたいです。

 

smoking gun

「煙を上げる銃」また、煙を上げている=発砲したということから「動かぬ証拠」

この曲では男性のあそこを比喩しているっぽい。

 

caress

「愛撫する」

 

blood runs cold

「(血が凍るほど)びっくりする」「ゾッとする」