こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Just a Town You're Passing Through / Rooskin & Katy for King 歌詞和訳

いい感じのメロディアスポップ。Rooskinさん、世間に見つかればいいのにな。

I know exactly how it sounds

どう感じるかはっきりわかる

When your making excuses

君が言い訳を並べているときに

You're lost until you want to be found

見つけてほしいと思うまで君は彷徨うままだ

If you want it it's lucid

そうはっきり望むまで

 

Despite you weighing on my mind

君のことが心に重くのしかかっているのに

It still goes racing

逸る気持ちは収まらない

Searching where there's nothing to find

何もない場所を探し続けてる

Anticipating

何かを期待しながら

 

Come on over see things my way

僕の目線で物事を見てみてほしい

But you never do

でも君はそんなことはしない

And you never will

これからもそう

Different exits on the highway

ハイウェイには別の出口があって

I'm just a town you're passing through

僕は君が通り過ぎていくだけの町

While I'm clutching on to you

僕が君を捕まえようとしている間に

 

My conversations come with a catch

私の話は期待しない結果に終わった

It's not surprising

そんな気がしてた

I say things just to take them back

なんとかしたくて言ってみたのに

Don't act surprised if

驚いた振りしないで

I show up when you least expect

思いもよらないときに私が現れたとしても

And mess with your timing

そしてあなたのタイミングを狂わせても

My rhymes have been heavily blessed

私の言葉には大きな喜びに満ちていた

By a sharp silver lining

くっきりと見える希望の光によって

 

Come on over see things my way

僕の目線で物事を見てみてほしい

But you never do

でも君はそんなことはしない

And you never will

これからもそう

Different exits on the highway

ハイウェイには別の出口があって

I'm just a town you're passing through

僕は君が通り過ぎていくだけの町

While I'm clutching on to you

僕が君を捕まえようとしている間に

 

Oh this could be easy

簡単だ

If you could waste some time on me

僕に無駄な時間を使ってくれれば

I'm already butter in your hands

もう僕は君の手の中で溶け始めてる

 

Come on over see things my way

僕の目線で物事を見てみてほしい

But you never do

でも君はそんなことはしない

And you never will

これからもそう

Different exits on the highway

ハイウェイには別の出口があって

I'm just a town you're passing through

僕は君が通り過ぎていくだけの町

While I'm clutching on to you

僕が君を捕まえようとしている間に

 

メモ

anticipate

「予想する」「見込む」

 

come with a catch

「期待しない結果に終わる」