こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Leave / Phoebe Go 歌詞和訳

メルボルンで活動するシンガーソングライター。繊細で儚げな雰囲気とえもい情景描写が素晴らしい。

I found a letter to myself in an empty drawer

空の引き出しに自分に書いた手紙を見つけた

I made it into a paper plane and it flew into the floor

それで紙飛行機を作って部屋の中で飛ばした

And, in the morning, it feels like somebody's turning the page

朝、誰かが紙をめくる気配がして

So I keep telling myself, "don't try if nothing's gonna change"

私は自分に言い聞かせた「何も変わらないなら何もしなくていい」と

 

'Cause, even when we gave it more, it would feel like less

だって与えようとするほど、何かを失っているように感じるから

I knew the number but I lost count

その回数を覚えていたのに、途中でわからなくなった

Put on an open shirt and a bulletproof vest

襟の開いたシャツの上に防弾ベストを着けるの

When I got tired of thinking about

考えるのが嫌になった時は

 

Are you gonna la-la-leave me?

私を置いていくの?

Tell me, what's it gonna be?

ねえ、そうしたらどうなるの

Are you gonna la-la-leave me?

私を置いていくの?

Tell me, what's it gonna be?

ねえ、そうしたらどうなるの

Are you gonna la-la

私を

 

I found a letter to myself in an empty drawer

空の引き出しに自分に書いた手紙を見つけた

But, now, I feel like I'm someone else, so who'd I write it for?

でも今の私はまるで別人、誰に向けて書いたのだろう

 

'Cause, even when we gave it more, it would feel like less

だって与えようとするほど、何かを失っているように感じるから

I knew the number but I lost count

その回数を覚えていたのに、途中でわからなくなった

Put on an open shirt and a bulletproof vest

襟の開いたシャツの上に防弾ベストを着けるの

When I got tired of thinking about

考えるのが嫌になった時は

 

Are you gonna la-la-leave me?

私を置いていくの?

Tell me, what's it gonna be?

ねえ、そうしたらどうなるの

Are you gonna la-la-leave me?

私を置いていくの?

Tell me, what's it gonna be?

ねえ、そうしたらどうなるの

Are you gonna la-la

私を

 

Don't wanna forget, can't remember it

忘れたくないのに、思い出せなくなっていく

Every little bit (I'm just so tired of thinking)

少しずつ(考えるのが嫌になったんだ)

Don't wanna forget, can't remember it

忘れたくないのに、思い出せなくなっていく

Every little bit (I'm just so tired of thinking)

少しずつ(考えるのが嫌になったんだ)

 

Are you gonna la-la-leave me?

私を置いていくの?

(Are you gonna leave me?)

(私を置いていくの?)

Tell me, what's it gonna be?

ねえ、そうしたらどうなるの

(What's it gonna be? Yeah)

(そうしたらどうなるの)

Are you gonna la-la-leave me?

私を置いていくの?

(Are you gonna leave me?)

(私を置いていくの?)

Tell me, what's it gonna be?

ねえ、そうしたらどうなるの

(Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah)

Now, what's it gonna

そうしたら