こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Air Guitar / Sobs 歌詞和訳

ボーカルの子がたまにTWICEのモモちゃんに見えるんだよなあ〜っていうのは置いといて、この曲聞いて王道ポップロックが結局最高だなって改めて思いました。Sobs最高。

No remnants, this bliss is temporary

何も残ってない、幸せは続かない

Turn our love into some sick trilogy

二人の恋はいまや悲しい物語

Thought it was done and over, I was searching for peace

それはもう終わったことで、私は幸せを探していたところだったのに

But you swept through like nature, changed the trajectory

あなたは軌道を変え、自然のようにかき消してしまった

 

Maybe it's time we recognise the flowers we are not

そろそろ私たちは花じゃないって気づくべきなんだと思う

That we pretend to be

Mistake ourselves to be

そう勘違いしているふりをするんじゃなくて

 

Tracing the outlines of my sunken eyes

沈んだ目の周りをなぞってみる

So burnt out from the light

光で眩んだ目を

Like the sweetness of my cherry piе

チェリーパイの甘い味のように

I can't stop, but I'll try

止められない、でもやってみるわ

 

Rewind the tape and show mе all your scars

テープを巻き戻して、あなたの傷跡をすべて見せてほしい

I liked you better being silly with your air guitar

エアギターを弾いてふざけるあなたの方が好きだった

Crying on my shoulder, this time I'll let you in

私の肩で泣くあなたよりも、今回は肩を貸してあげる

You crawled under the table and plead the fifth again

でもあなたは何も語らず、テーブルの下を這って行ってしまった

 

Maybe it's time we recognise the flowers we are not

そろそろ私たちは花じゃないって気づくべきなんだと思う

That we pretend to be

Mistake ourselves to be

そう勘違いしているふりをするんじゃなくて

 

Tracing the outlines of my sunken eyes

沈んだ目の周りをなぞってみる

So burnt out from the light

光で眩んだ目を

Like the sweetness of my cherry piе

チェリーパイの甘い味のように

I can't stop, but I'll try

止められない、でもやってみるわ

Your lips don't taste the same, you're no longer mine

あなたの唇の味は以前と違う、あなたはもう私のものじゃない

You're not worthy of a fight

闘うほどの相手でもないのに

Like the sweetness of my cherry pie

チェリーパイの甘い味のように

I can't stop, but I'll try

止められない、でもやってみるわ

 

Some type of dream (Yeah, I still want you)

ある夢で(そう、私はまだあなたを求めてる)

You interrupt my sleep (But I still love you)

あなたは私を眠れなくさせる(でもまだあなたを愛してる)

Torn at the seams

心が張り裂けそうなのに

But I can't seem to let you go

私はあなたを忘れることはできないみたい

 

Tracing the outlines of my sunken eyes

沈んだ目の周りをなぞってみる

So burnt out from the light

光で眩んだ目を

Like the sweetness of my cherry piе

チェリーパイの甘い味のように

I can't stop, but I'll try

止められない、でもやってみるわ

 

メモ

remnant

「残り」「名残」

 

trilogy

「三部作」

 

trajectory

「軌道」「軌跡」

 

plead the fifth

「黙秘する」

the fifthは黙秘権の行使を認めるアメリカ合衆国憲法修正第5条のこと。