こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Onions / Cults 歌詞和訳

I chop onions

玉ねぎを切ったら

Then I cry

涙が出た

Funny no one tells you why

誰もあなたにわけを聞かないなんて変だね

We've been eating things that can hurt us

私たちを傷つけるかもしれないものを私たちは口にしてきたんだ

For a long time

ずっと

 

Find some love before I die

死ぬ前に愛せるものを見つけたい

Funny that we even try

私たち、まだ諦めてないなんて変だよね

We believe in things that can hurt us

私たちを傷つけるかもしれないものを私たちは信じてるんだ

For a long time

ずっと

 

The future

将来

Well, sometimes, you see your mistakes, but

時々、あなたは自分の過ちを自覚するでしょう、でも

We'll all just fall apart

We'll all just fall apart

We'll all just fall apart

We'll all just fall apart

私たちは落ちていくだけ

Here together

ここで一緒に

 

Heard you laughing when I sang to you

あなたに歌を歌ったらあなたは笑っていたね

Heard you laughing when you sang it too

あなたがその歌を歌ったときもあなたは笑っていた

 

Watch my young days pass me by

若かりし日々が過ぎていくのを眺めて

Wipe the teardrops from your eyes

その目から流れる涙を拭って

It's been seeming things were murderous

何もかもが残酷になっていくけど

But we're all fine

私たちは問題ない

To push her

彼女を追いこんで

Well, sometimes, it seems you could break her

時々、あなたは彼女を傷つけるでしょう

We'll all just fall apart

We'll all just fall apart

We'll all just fall apart

We'll all just fall apart

私たちは落ちていくだけ

Here together

ここで一緒に

 

Heard you laughing when I sang to you

あなたに歌を歌ったらあなたは笑っていたね

Heard you laughing when you sang it too

あなたがその歌を歌ったときもあなたは笑っていた

When you sang it

Too

あなたがその歌を歌ったときも

 

Heard you laughing when I sang to you

あなたに歌を歌ったらあなたは笑っていたね

Heard you laughing when you sang it too

あなたがその歌を歌ったときもあなたは笑っていた

Heard you laughing when I sang it too

私がその歌を歌ったときもあなたは笑っていた

 

メモ

murderous

「殺意のある」「残虐な」